Prodej tabletů se za tři čtvrtletí ztrojnásobil na 370.000 kusů

Prodej počítačových tabletů na českém trhu se za tři čtvrtletí meziročně ztrojnásobil na zhruba 370 000 kusů. Důvodem je především pokles ceny i větší výběr cenově dostupných modelů u značkových výrobců. Vyplývá to z informací prodejců. Celoroční prodej tak bude zřejmě vyšší než 384 000 kusů odhadovaných analytickou firmou Gartner.
Zvyšující se zájem je dán například také tím, že průměrná cena tabletů na internetu klesla o pětinu," uvedl ředitel nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman.
Celkové prvenství si na tabletovém trhu drží Samsung s více než čtvrtinovým podílem. Jihokorejský výrobce a další značky připravily o podíl loni dominantní Apple, kterému před rokem patřily dvě pětiny trhu a letos jen desetina. Za druhým iPadem od Apple následují značky GoClever a Prestigio.
Podle internetového obchodu Mall.cz se loni i letos nejvíc tabletů prodá v cenové kategorii okolo 3 500 Kč. Téměř tři čtvrtiny prodaných tabletů jsou s cenou do zhruba 6 000 korun.
"Nejpopulárnější jsou sedmipalcové tablety. Perličkou jsou dětské tablety, které jsou letošní novinkou. Je to vlastně dospělý tablet s dětskou nástavbou, takže ho může používat celá rodina," uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová. Druhou nejpopulárnější kategorií jsou desetipalcová zařízení.
Poptávka po tabletech se projevuje v poklesu zájmu o notebooky. Prodej notebooků ve druhém čtvrtletí klesl o 15 % a klesal již čtvrté čtvrtletí v řadě.
Zdroj: ČTK
Aktuality
