GfK: Nálada mezi německými spotřebiteli vzrostla na nejvyšší úroveň za šest let

Nálada mezi německými spotřebiteli se zlepšila na 7,4 bodu ze 7 bodů pro listopad (po revizi 7,1 bodu). Analytici odhadovali 7,1 bodu.
Nálada mezi německými spotřebiteli se zlepšila a její index na prosinec se dostal na nejvyšší úroveň za šest let. Vyplývá to z výsledků průzkumu, které zveřejnil výzkumný institut GfK. Údaje podle ekonomů potvrzují názor, že solidní soukromá spotřeba vykompenzuje slabší vývoz a pomůže největší evropské ekonomice, aby pokračovala v růstu.
Index, který předpovídá spotřebitelskou náladu na příští měsíc, vzrostl na 7,4 bodu ze 7,1 bodu v listopadu. Prosincový údaj je nejvyšší od srpna 2007. Zároveň je vyšší než medián odhadů v průzkumu agentury Reuters, který činil 7,1 bodu. Listopadový údaj GfK upravil směrem vzhůru - původní hodnota indexu byla o 0,1 bodu nižší.
"Vyhlídky na rychlejší oživení německé ekonomiky i snížení úrokové sazby (Evropské centrální banky) jsou pro náladu spotřebitelů ke konci roku další hnací silou," poznamenal Rolf Bürkl z GfK.
Pracovní trh v Německu zůstává stabilní, zatímco spoření kvůli nižším úrokových sazbám ztrácí na přitažlivosti. Němci, tradičně považovaní za velké střádaly, jsou tak ochotnější utrácet.
Ochota nakupovat se v listopadu podle GfK opět zvýšila a dostala se na nejvyšší úroveň za sedm let. Související index vzrostl na 45,7 bodu ze 44,4 bodu v říjnu. Dílčí index, který sleduje očekávání vývoje příjmů, také poskočil vzhůru a dostal se na 45,2 bodu. Na vyšší hodnotu se dostal před více než 12 lety, v březnu 2001, kdy byl ještě o 0,5 bodu vyšší.
Zdroj: ČTK, Bloomberg