MediaGuru: Ředitel Novy oznámil konec druhého měření sledovanosti

Generální ředitel televize Nova Christoph Mainusch oznámil ukončení projektu druhého televizního měření sledovanosti, uvádí server MediaGuru.cz. Mediální trh tuto informaci očekává od listopadu, kdy televize Nova požádala o řádné členství v Asociaci televizních organizací (ATO), která poskytuje údaje o sledovanosti. Nova z ATO loni vystoupila a založila Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).
Mainusch informaci sdělil ve čtvrtek obchodním partnerům na předvánočním setkání klientů skupiny Nova, uvádí server. "V příštím roce bude na televizním trhu platit tzv. jednotná měna - tedy situace, kdy se provozovatelé médií shodnou na jedněch datech, podle kterých se prodává reklamní prostor," cituje Mainusche.
Televize Nova ani výzkumná agentura AC Nielsen, která výzkum pro sdružení SPMS připravovala, až do dnešního dne konec měření oficiálně neoznámily. Příčinou může být technické vyřešení ukončení projektu druhého měření se spoluzakladatelem SPMS mediální agenturou Médea.
Zdroj: ČTK