LinkedIn spustil své stránky v čínštině

Sociální síť LinkedIn, která se zaměřuje na odborně kvalifikované pracovníky a uchazeče o práci, spustila své stránky v čínském jazyce. Firma doufá, že jí tento krok umožní nastartovat expanzi na největším internetovém trhu světa. Generální ředitel Jeff Weiner však přiznal, že firma bude muset cenzurovat obsah, který uživatelé umístí na internet, aby byl v souladu s nařízením čínských úřadů.
LinkedIn již má v Číně čtyři miliony uživatelů, doposud však nabízel své služby v zemi jen v angličtině. Na místním trhu bude konkurovat zavedeným službám v čínském jazyce, jako jsou Tianji, který vlastní francouzská firma Viadeo, a místní Ruolin a Dajie.
Profesionální sociální sítě vidí v rychle se rozvíjejících ekonomikách, jako Čína a Indie, důležitý zdroj růstu. V Číně LinkedIn odhaduje, že by mohl oslovit až 140 milionů profesionálů. LinkedIn má nyní celosvětově 277 milionů uživatelů. Dvě třetiny z nich jsou ze zemí mimo USA.
LinkedIn, který má sídlo v Kalifornii, však přiznal, že expanze v Číně má i své problémy, protože sebou přináší nutnost cenzury obsahu. Tato omezení již měla negativní dopad na některé jiné internetové služby. Google kvůli sporu o cenzuru uzavřel svůj čínský vyhledávač v roce 2010 a úřady blokují přístup na Twitter a Facebook. Na rozdíl od Facebooku a Twitteru LinkedIn neměl zatím problémy s povolením provozovat své služby v Číně.
Zdroj: ČTK