Kofola usiluje o vstup na slovinský trh

Česká společnost Kofola chce vstoupit na slovinský trh s nápoji. Firma ve čtvrtek potvrdila svoji účast v tendru na koupi tamní společnosti Radenska d. d., která vyrábí stejnojmennou minerální vodu. Kofola tak chce posílit portfolio výrobků o minerálku a získat možnost expanze na Balkán. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.
Výrobce vody Radenska je vlastněn společností Pivovarna Laško, která je největším výrobcem nápojů v Slovinsku. Pivovarna Laško se rozhodla v rámci restrukturalizace prodat některá svá aktiva. V těchto dnech Kofola postoupila do užšího, druhého kola. Ukončení tendru se předpokládá do tří měsíců.
"Prostřednictvím akvizice slovinské značky Radenska máme ambici rozšířit naše působení v dalším evropském regionu a vstoupit aktivněji na balkánský trh," uvedl obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič.
Podle něj je minerální voda Radenska silná značka vody především v bývalých jihoslovanských regionech. "Její akvizicí bychom nejen rozšířili naše portfolio nápojů o minerálku, která nám dosud chybí, ale zároveň bychom získali další kvalitní lokální značku, kterou bychom dál rozvíjeli," dodal.
Kofola nyní působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Rusku. Minerální voda Radenska patří se svou 140letou historií k silným značkám na Balkáně. Vstupem do společnosti Radenska by Kofola získala i ochucené vody Oaza a Ora, společně s izotonickým nápojem Spirit.
Zdroj: ČTK
Aktuality
