Hedgeové fondy hledají inspiraci pro investování na sociálních sítích

Hedgeové fondy sestavují složité algoritmy na oceňování akcií, aby věděly, kdy kupovat a prodávat, mezi manažery se však rozmáhá další způsob inspirace - sociální sítě. Ty však v sobě skrývají velké nebezpečí.
Agentury Bloomberg i Thomson Reuters do svých terminálů přidaly filtrovaný výběr příspěvků z Twitteru. Společně s tím se vynořila skupina poradců, kteří nabízejí hedgeovým fondům služby při analyzování těchto příspěvků.
Kromě algoritmů vytvářených pro stanovení a odhad ceny se nyní objevují kvantitativní filtry, které umožňují cíleně sledovat konkrétní účty na sociálních sítích, které jsou vyhodnoceny jako důležité. Problém sociálních sítí však spočívá v poměrně vysokém nebezpečí falešného nebo mylného příspěvku, který může následně způsobit nepřiměřenou reakci trhu, klidně i flash crash.
Stačí si vzpomenout na duben loňského roku, kdy se do twitterového účtu zpravodajské agentury AP nabourala syrská teroristická skupina a zveřejnila příspěvek o tom, došlo k explozi v Bílém domě. Klíčová slova "exploze" a "Bílý dům" zaktivovala síť a počítače překotně algoritmicky zalarmovaly hedgeové fondy, což během několika sekund způsobilo propad indexu Dow o 145 bodů.
Poznámka redakce: Zřejmě se tak brzy objeví nová vlna poradců, kteří budou přesně vědět, jak nebezpečí sociálních sítí při jejich současném využití "odstínit". Necháme se překvapit. Jedna věc je inspirace z Twitteru (například Ján Hájek z Top Stocks ISČS Twitter využívá jako svůj běžný informační kanál), druhá pak robot obchodující podle klíčových slov na této síti.
Zdroj: valuewalk.com