Empresa Media se přehoupla do zisku, TV Barrandov snížila ztrátu

Mediální společnost Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa se loni přehoupla do zisku 23,5 milionu korun po předchozí ztrátě 37,7 milionu Kč. Tržby stouply o pětinu na 303 milionů korun. Firma to v pátek oznámila v tiskové zprávě. Televizi Barrandov, kterou Empresa Media převzala loni v květnu, se podařilo snížit ztrátu na 32,7 milionu korun proti předchozímu roku, kdy její hospodaření skončilo ztrátou 333 milionů.
Celkové tržby skupiny Empresa Media, tedy včetně televize Barrandov a ostatních dceřiných společností, v loňském roce dosáhly 859 milionů korun. V letošním roce přitom skupina očekává souhrnné tržby 1,3 miliardy Kč.
"Výsledky hospodaření obou našich mediálních investic dost jasně potvrzují, že pokud máte jasně definovaný cíl, nastavené procesy, a nebojíte se učinit rozhodnutí, tak média mohou růst i dnes. I když je samozřejmě příjemné vlastnit média, kterým se daří, tak tímto rozhodně naše aktivita na trhu nekončí. Naopak jsme nyní připravení k dalším krokům, které posílí naši pozici na trhu," uvedl Soukup.
Mediální společnost upozornila, že televizi ovládla až v průběhu loňského roku, přesto šlo podle ní o "dramatické vylepšení situace oproti předchozímu roku". Tržby TV Barrandov dosáhly 407 milionů korun, což přes změněnou metodiku účtování znamenalo navýšení o 15 milionu Kč. Naopak náklady TV Barrandov klesly o 316 milionu Kč.
Za dobrou zprávu Empresa Media považuje především změnu struktury příjmů vydavatelského domu ve prospěch digitálních a elektronických médií. Zatímco v roce 2012 byl podíl příjmů z prodeje digitálních a elektronických produktů na úrovni 20 %, v loňském roce již to bylo 36 %. Podepsala se na tom mimo jiné integrace redakcí, kdy redaktoři v mediálním domě pracují jak pro tištěná, elektronická, tak i digitální média. Příznivým trendem je i meziroční nárůst příjmů z prodeje reklamního prostoru v produktech vydavatelství.
Zdroj: ČTK