US MARKETOtevírá za: 34 h 48 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

YouTube a garance sledovanosti: Změna pravidel hry

Zadavatelé reklamy si dlouho stěžovali, že jim YouTube nedává žádné garance toho, kolik diváků a s jakým profilem vlastně zhlédne jejich reklamu na tomto serveru. Tyto služby jsou u televizních kanálů, které vědí, kdo a kdy se na jejich pořady dívá, naprosto běžné. Právě garance dodání diváků patřila k hlavním argumentům, kterými prodejci televizního času lákali své bohaté zákazníky. Nyní ale i Google, kterému YouTube patří, začíná nabízet garanci sledovanosti, a to předem, jako závazek vůči zadavatelům reklamy.

Redakce IW
Redakce IW
4. 8. 2014 | 10:04
Alphabet (Google)

Google nyní firmám dodá informace o tom, kdo reklamu skutečně sleduje a jaké jsou jeho hlavní demografické parametry (věková skupina, pohlaví, bydliště a další). Analytici tento krok vidí pozitivně. "Reklamní manažeři se budou snadněji rozhodovat pro to, že dají ze svého rozpočtu více na on-line videoreklamu," říká Jordan Bitterman ze společnosti WPP, která pro firmy nakupuje reklamní čas.

Google rovněž změnil matriku, jak diváckou sledovanost měří, takže je nyní možné porovnávat on-line sledovanost s tou televizní.

On-line videoreklama letos utrží 5,8 miliardy USD, což je stále téměř nic oproti skoro 70miliardovému balíku, který si rozdělí televizní stanice v USA. Důležitý je ale trend – videoreklama má letos vzrůst o 41 %, zatímco TV reklama jen o 3 %.

Největší část nové reklamy pochází z původní tištěné reklamy, odkud firmy přesouvají peníze a zakázky do videoreklamy. V té má zatím největší slovo Google a YouTube, ale Facebook a další horečně vylepšují své nabídky, aby si z rostoucí poptávky zajistily příjmy a tržní podíl.

Alphabet (Google)Reklama a marketingTelevize
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika