US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,79 %
NASDAQ+0,92 %
S&P 500+0,77 %
ČEZ+0,33 %
KB+2,75 %
Erste+0,06 %

Emisní aféra Volkswagenu podle VDA nepostihne ostatní automobilky

Aféra s manipulacemi údajů o emisích oxidů dusíku a oxidu uhličitého se týká pouze koncernu Volkswagen. Žádná další automobilka není podezřelá z podobného chování, a proto by skandál neměl poškodit celý německý automobilový průmysl. ČTK to v úterý řekl prezident sdružení automobilového průmyslu VDA Matthias Wissmann.

Redakce IW
Redakce IW
24. 11. 2015 | 15:15
Německo

"Naše sdružení má 600 členů, jak automobilek, tak jejich subdodavatelů. Manipulací se dopouštěla jediná firma, i když to je náš největší člen," řekl Wissmann.

"Zatím není žádný důvěryhodný důkaz, že by ještě nějaký další německý výrobce využíval software pro manipulaci údajů o emisích," uvedl Wissmann. "Odmítám podezření, že se falšování dopouští všechny firmy v automobilovém průmyslu. Je to skandál jediné firmy," zdůraznil.

Podle šéfa VDA zatím nic nenasvědčuje tomu, že by skandál poškodil celý německý automobilový průmysl. "Když jednám s kolegy na světových trzích, vidím, že dovedou rozlišovat. Nedávají rovnítko mezi jednu značku a celou zemi. Takže jsem přesvědčen, že trvalé škody pro německý automobilový průmysl nehrozí," řekl.

Wissmann také připomněl, že v minulosti měly problémy některé americké a japonské automobilky. Toyota čelila problémům s nechtěným zrychlováním svých aut, General Motors zase měl potíže se samovolným vypínáním zapalování. "Dopady těchto skandálů se nikdy nepřenesly na celý japonský nebo americký trh s automobily," řekl šéf německého sdružení.

Prezident VDA také zdůraznil, že manipulace s emisemi považuje za nepřípustné, ne-li dokonce nezákonné. "Jasně jsme to také řekli vedení Volkswagenu. Ale největší tlak přichází z trhu a Volkswagen ví, že musí situaci sám rychle vyřešit," podotkl.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Na začátku listopadu firma navíc oznámila, že zhruba 800 000 jeho automobilů vypouští do ovzduší více emisí oxidu uhličitého, než doposud tvrdila.

Aby se do budoucna podobné skandály neopakovaly, je podle Wissmanna třeba změnit testy, které se v Evropské unii využívají pro zjištění emisí. "Současný testovací cyklus byl zaveden v roce 1992, vybavení aut se od té doby výrazně změnilo. Potřebujeme nové testy, které by byly realističtější a jejichž hodnoty by se víc blížily situaci v běžném provozu," řekl. Podle něj však není šance na vytvoření standardního celosvětového testovacího cyklu, protože Spojené státy a Čína se na něm nechtějí podílet.

Zdroj: ČTK

AutaEkologie a životní prostředíNěmeckoPodvodVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

dnes-Pavel Kohár