CMI jedná s Lagardére o koupi časopisů ve Francii, včetně Elle

Společnost Czech Media Invest, kterou spoluvlastní a řídí miliardář Daniel Křetínský, jedná s Lagardére Group o koupi časopisů ve Francii, včetně Elle a s ní spojených produktů. Očekává se, že transakce by mohla být podepsána v nadcházejících týdnech. Ve středu to oznámil člen představenstva CMI Daniel Častvaj.
Vedle Elle se obchod týká časopisů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. "Naopak zpravodajská divize (včetně Europe 1, Paris Match a Le Journal du Dimanche), stejně jako brand Elle s jeho mezinárodními licencemi, nejsou součástí této plánované transakce," uvedl Častvaj.
Parametry transakce budou konzultovány s organizacemi zastupujícími zaměstnance společnosti Lagardère Active, uzavření obchodu může podléhat schválení ze strany orgánů pro hospodářskou soutěž, uvedla firma.
Podle Častvaje by tato akvizice přispěla k posílení růstové strategie firmy. CMI považuje Francii za jeden z klíčových trhů, dodal.
Akvizice podle mediálního experta Jana Potůčka dává smysl, pokud Křetínský plánuje ve Francii ještě nějaké jiné aktivity. "On je rozkročený po Evropě, tak mu to asi dává nějaký smysl. Třeba to byl bonus ke koupi rádií od Lagardére v Česku nebo podmínka akvizice," řekl ČTK.
V úterý společnost CMI oznámila, že od skupiny Lagardére kupuje za 73 milionů eur rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. K těm patří třeba Frekvence 1 a Evropa 2.
CMI prostřednictvím svých dceřiných společnosti Czech News Center a CN Invest dosud působila zejména v oblasti tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku.
Zdroj: ČTK
Aktuality
