US MARKETOtevírá za: 3 h 26 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Hyundai investuje 1,55 miliardy USD do své první továrny v Indonésii

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor podepsala předběžnou dohodu o výstavbě nové továrny v Indonésii, která bude jejím prvním závodem na výrobu aut v jihovýchodní Asii. Hyundai plánuje v zemi do roku 2030 investovat 1,55 miliardy USD.

Dohoda přichází v době, kdy Hyundai a její dceřinou společnost Kia Motors trápí dlouhotrvající pokles prodeje v Číně, kde letos přerušily výrobu ve dvou závodech. Trhu v jihovýchodní Asii nyní dominují japonské automobilky.

Nový závod má vyrůst východně od Jakarty. Výrobu zahájí koncem roku 2021. Počáteční roční kapacita výroby má být 150 000 a Hyundai ji plánuje později zvýšit na 250 000 vozů ročně. Vyrábět se zde mají malé sportovně-užitkové vozy a víceúčelové vozy a společnost uvažuje také o výrobě elektrických vozů vytvořených speciálně pro místní trh.

Hyundai se v zemi rozhodl postavit továrnu, aby se vyhnul clům, které v případě členských zemí Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) pohybují od pěti do 80 procent. Závod by měl dodávat vozy na indonéský trh, který největším automobilovým trhem v regionu, ale také do dalších zemí ASEAN.

Hyundai za konkurenčními japonskými automobilkami v jihovýchodní Asii hluboce zaostává. Podle výzkumné společnosti LMC Automotive prodala v zemi za leden až září 122 883 vozů, zatímco Toyota 854 032 vozů. LMC Automotive očekává ve čtvrtém čtvrtletí meziroční pokles prodeje v regionu ASEAN o čtyři procenta, částečně kvůli zpomalení thajské a indonéské ekonomiky.

Hyundai dodal, že v důležitých zemí ASEAN, včetně Indonésie, Thajska, Malajsie, Vietnamu a Singapuru, se očekává růst prodeje aut do roku 2026 na 4,49 milionu vozů z 3,16 milionu v roce 2017, napsala agentura Reuters.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se zpřízněnou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Zdroj: ČTK

Asijské akcieAutaInvesticeJižní Korea
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika