Nové banky stále získávají klienty od velkých, mají jich statisíce

Menší banky, které začaly na tuzemském trhu fungovat v posledních letech, získaly zatím přes čtvrt milionu klientů. Ti k nim podle jejich vyjádření přicházejí především od velkých tuzemských bank. Vyplývá to z ankety ČTK mezi Zuno Bank, Air Bank a Equa Bank. Banky lákají klienty především na vedení účtu zdarma, lepší služby, transparentnost nebo výhodné úročení spořicích účtů.
Internetová Zuno Bank, která zahájila činnost v polovině roku 2011, získala dosud v ČR a na Slovensku 200 000 klientů. Průměrný věk klienta je 37 let, na účtu má průměrně 9 600 Kč a 100 700 Kč má naspořeno. Obvyklý klient Zuno si většinou půjčuje částku okolo 133 000 Kč a povolený limit přečerpání na kreditní kartě má 58 700 Kč.
Air Bank ze skupiny PPF, která zahájila provoz v listopadu 2011, dosud získala zhruba 220 000 klientů. V samotném loňském roce to bylo 125 000 klientů. "Důvodem rychlého růstu byl především velký zájem klientů o náš úročený běžný účet. Loni si k nám například převedlo celý svůj běžný účet s využitím kodexu mobility čtyřikrát více klientů než o rok dříve. Přes 95 % klientů k nám tímto způsobem přešlo jen z pěti velkých bank, České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, GE Money Bank a Raiffeisenbank," řekl mluvčí banky Vladimír Komjati.
Equa Bank, která vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare, má zhruba 75 000 klientů. "Ve třech čtvrtinách případů k nám klienti přicházejí z velkých bank," uvedla mluvčí banky Markéta Dvořáčková.
Zdroj: ČTK