Prodej aut v Polsku ve čtvrtletí stoupl, jedničkou zůstala Škoda

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Polsku se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o téměř 15 % na 118 638 vozů. Vedoucí pozici si udržela česká Škoda Auto, jejíž odbyt na polském trhu stoupl o sedm procent na 13 200 vozů. Vyplývá to podle internetových stránek listu Gazeta Wyborcza z úterních údajů polské agentury pro automobilový trh Samar.
Letošní první čtvrtletí bylo podle agentury Samar pro polský automobilový trh z hlediska objemu prodeje nejlepší od začátku tohoto desetiletí. Druhé místo na trhu obsadila japonská značka Toyota, třetí příčka patřila německé značce Volkswagen.
Nejprodávanějším modelem v Polsku byla v prvním čtvrtletí Škoda Octavia, za kterou následovala Škoda Fabia. Do první desítky nejprodávanějších modelů se dostala rovněž Škoda Rapid, která obsadila osmou příčku, píše Gazeta Wyborcza.
Prodej automobilů v prvním čtvrtletí výrazně rostl také v České republice. Podle úterních údajů Svazu dovozců automobilů stoupl o téměř 12 % na rekordních 59 598 vozů. První Škoda zvýšila odbyt o 21 % na 20 444 aut.
Zdroj: ČTK