Škoda loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta na 1,2 milionu aut

Škoda Auto loni dodala svým zákazníkům rekordních 1 200 500 aut, což je o 6,6 % více než v roce 2016. Milion aut překročila již počtvrté v řadě. Největším trhem byla Čína s růstem o 2,5 % na 325 000 vozů. Společnost to v úterý uvedla v tiskové zprávě.

"Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nejprodávanější byla v minulém roce Škoda Octavia i přes pokles o 3,9 procenta na 418 800 dodaných aut. Druhý Rapid zaznamenal pokles o 0,6 procenta na 211 500 vozů, následuje Fabia s růstem o 2,1 procenta na 206 500 aut. Škoda Superb zvýšila odbyt o 8,7 procenta na 150 900 kusů. Kodiaq v roce své premiéry doputoval k 100 000 zákazníků. Končící Yeti zaznamenal pokles o 27,8 procenta na 69 500 aut a jeho nástupce Karoq, který přišel na trh v závěru roku, hlásí 6 300 dodávek. Citigo, který se prodává jen v Evropě, snížil prodej o 8,8 procenta na 37 100 vozů.

V západní Evropě zvýšila Škoda dodávky o 5,2 procenta na 477 700 vozů. Německo zůstává s růstem o 4,9 procenta na 173 300 aut druhým největším trhem pro značku na světě. Škoda v Německu zároveň opět získala pozici největšího dovozce. Dvouciferný růst zaznamenala ve Francii, Itálii, Rakousku, Norsku a Řecku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 12,7 procenta na 207 100 vozidel. Na domácím českém trhu Škoda zvýšila dodávky o osm procent na 95 000 aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 17,9 procenta na 41 300 aut.

V Rusku prodej rostl o 12,5 procenta na 62 300 vozů. V Izraeli dodávky stouply o 14,5 procenta na 23 400 aut a v Indii zvýšila Škoda odbyt o 31,4 procenta na 17 100 vozů.

Škoda provozuje v České republice tři výrobní lokality, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii především prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu s místními partnery. Patří do koncernu Volkswagen.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
19. 1. 2021 7:00
Erik Best: Trump, Biden a rozpadající se USA? Vlastně nic nového pod sluncem
Donald Trump
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Joe Biden
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
18. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Výhled pro jednotlivá aktiva, vodíkové akcie a lekce z doby technologické…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat
18. 1. 2021 9:28
Globalizace vs. regionalizace: Světové trendy probíhají zároveň a působí proti sobě, svět potřebuje…
Asijská ekonomika
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
18. 1. 2021 6:15
Expertní tržní výhled: Vyšší výnosy dluhopisů jako riziko pro akcie a čekání na (ne)klidnou Bidenovu…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat