Vítězství v Davisově poháru pomůže především samotnému tenisu

Vítězství v Davisově poháru především pomáhá tenisu v České republice. Roste zájem o tenisové školy a kluby a pro spoustu rodičů to znamená inspiraci při výběru sportovního zaměření pro jejich děti. "Předpokládáme, že zájem o tenis se ještě zvýší," řekl v pondělí Miroslav Černošek, majitel agentury Česká sportovní, jež má s tenisovým svazem smlouvu o organizování domácích a zahraničních utkání Davisova poháru a Fed Cupu. Podle některých expertů by stála za úvahu lepší propagace České republiky.
Samotným aktérům Tomáši Berdychovi a Radku Štěpánkovi vítězství proti Srbsku pomůže spíš potvrdit pozici celosvětově respektovaných sportovců než v jejich dalším marketingovém rozvoji. "To, co by získali díky popularitě postavené na marketingovém úspěchu v Davis Cupu, je neporovnatelné s tím, co jsou schopni vydělat na tenisových turnajích," uvedl Černošek, který se spolupodílí na zajištění manažerských aktivit obou tenisových hvězd.
"Davis Cup je jako produkt a značka hodně vysoko, tam skoro není potřeba nic dodávat. Je silný zájem, sledovanost je vysoká, daří se prodávat vstupenky," uvedl manažer s tím, že v příštím roce se čeští tenisté v prvním kole utkají s Nizozemskem a v následujícím týdnu se má rozhodnout, kde se bude hrát. "Bez ohledu na to, kde to bude, čekáme, že bude velmi rychle vyprodáno. To je vlastně přínos těch úspěchů, lidé chtějí vidět na vlastní oči Berdycha se Štěpánkem," dodal.
Úspěch v soutěži podle něj neznamená, že se nyní objeví zástupy nových firemních partnerů. "Daviscupový tým má pevné partnery a pevné smlouvy, které jsou dlouhodobé, protože jde o dlouhodobý projekt. Konkrétní příjmy jsou dané smlouvami, kde jsou bonifikace za postupy a vítězství," doplnil Černošek. K partnerům českého týmu dlouhodobě patří České dráhy, Kapsch, J&T, Travel Service nebo ČD-Telematica.
Své stabilní partnery jako BNP Paribas, HP, Boss či tradiční Rolex má Davisův pohár i v mezinárodním měřítku, upozornil prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Možnost využití v národním prostředí je podle něj daná mezinárodními dohodami a otázkou zůstává, jak toho umí místní organizátoři využít. Upozornil, že například na webových stránkách agentury Česká sportovní ještě dnes odpoledne nebyla žádná zmínka o úspěchu národního týmu. "Vítězství v Davis cupu je však velmi dobrým PR pro Českou republiku. Obávám se ale, že s tímto potenciálem na národní, vládní úrovni nikdo nepracuje," poznamenal Brabec.
O promarněné příležitosti v tomto ohledu mluví marketingový expert a pedagog VŠE Jiří Mikeš. "Nevyužíváme sport pro propagaci České republiky," řekl. Dodal, že by při komunikaci podle něj bylo vhodnější využívat jednoslovného označení země jako Česko, nebo Czechia místo dvouslovného "Česká republika".
Zdroj: ČTK
Aktuality
