1. 4. 2023 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Lukáš Novotný (WOOD & Company)
Zisk amerického výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble v prvním čtvrtletí firemního finančního roku vzrostl a překonal očekávání trhu. Ke zlepšení dopomohlo snížení nákladů a silná poptávka po řadě kategorií zboží, sdělila společnost, která své produkty vyrábí i v Česku.
Čistý zisk skupiny stoupl za tři měsíce do konce září na 2,71 miliardy dolarů z výsledku 2,60 miliardy USD o rok dříve. Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek dosáhl 1,03 dolaru a o pět centů překonal průměrný odhad analytiků oslovených agenturou Thomson Reuters.
Čisté výnosy společnosti zůstaly za čtvrtletí beze změny na 16,5 miliardy USD a byly rovněž mírně vyšší, než se čekalo. Akcie výrobce pracích prášků, plenek či holicích potřeb po zprávě vzrostly o zhruba čtyři procenta.
P&G nyní pracuje na rozsáhlé restrukturalizaci s plánem zaměřit se na hlavní značky a odprodat ostatní málo zisková aktiva. Skupina tento měsíc dokončila odprodej 41 svých značek kosmetiky společnosti Coty za 12,5 miliardy dolarů. Tržby P&G kvůli odprodejům klesají už více než tři roky. P&G rovněž uskutečňuje plán snižování nákladů, v němž chce během pěti let ušetřit až deset miliard dolarů.
P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Své výrobky prodává ve více než 180 zemích a výrobní základny má v 80 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí prací prášky, prostředky na mytí nádobí, čistící prostředky a aviváže.