Zalandu v prvním čtvrtletí stouply tržby, ztráta se ale prohloubila

Německý internetový obchod s módou Zalando v prvním čtvrtletí prohloubil čistou ztrátu na 17,6 milionu eur z 15,1 milionu před rokem. Tržby firmě stouply o 15,2 procenta na 1,39 miliardy eur. Největší evropský módní internetový řetězec ve čtvrtek zahájil plánovanou expanzi a potvrdil svůj výhled na letošní rok.
Počet aktivních zákazníků Zalanda stoupl o 14,1 procenta na 27,2 milionu a společnost hodlá během příštích 12 měsíců rozšířit věrnostní program Zalando Plus na Francii a Itálii. Zatím ho spustila v Německu a Švýcarsku.
Maloobchodní firmy se snaží napodobit úspěch služby Prime společnosti Amazon, která se projevuje zvyšováním loajality zákazníků a vybízí je k častějším nákupům. Po počátečním bezplatném období členové programu Zalando Plus platí roční poplatek 19 eur. Věrnostní program letos rozšiřuje také světová dvojka H&M na sedm nových trhů.
Zalando předpokládá, že za celý letošní rok se bude růst tržeb pohybovat v rozmezí 20 až 25 procent a provozní zisk EBIT mezi 175 a 225 miliony eur. Kapitálové výdaje mají dosáhnout 300 milionů eur, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK
Aktuality
