6 tipů pro zvládnutí práce z domova

Děti se vám pletou pod nohama, partner neustále vyrušuje a telefon otravně vyzvání. Přátelé si na vás vzpomenou vždy v tu nejhorší dobu. Máte pocit, že práce z domova a rodina nejdou dohromady? Stačí dodržovat pár základních pravidel a nebudete se cítit provinile, že upřednostňujete práci, nebo naopak rodinu.
Začněte plánovat
Vezměte si kalendář a můžete začít. Nejdřív vyplňte rodinné povinnosti a aktivity. Tenhle postup vám zajistí, že se váš život nebude točit okolo práce.
Budete pracovat ve volných chvílích. Při plánování buďte realističtí a vyčleňte si dostatek času na všechny činnosti.
Najděte prázdná místa
Až do kalendáře vyplníte všechny své domácí povinnosti, uvidíte prázdné bloky, které můžete věnovat práci. Nyní máte jasný přehled, zda máte dostatek času pro svou práci, nebo budete muset rozvrh poupravit.
Uvědomte si, že všechny domácí práce nemusíte dělat vy. Můžete si najmout pomocnici nebo pomocníka. Získáte čas navíc na práci, takže vyděláte více peněz.
Zvláštní pozornost věnujte svým pracovním návykům. Někdo je například produktivnější v ranních hodinách a odpoledne podléhá únavě. V tom případě si naplánujte na dopoledne důležité a náročné úkoly a na odpoledne jen nenáročnou a rutinní práci.
Předvídejte nepředvídatelné
Základní Murphyho zákon zní: "Cokoli se může pokazit, pokazí se." Proto si v diáři vyčleňte každý den jednu hodinu na nepředvídatelné záležitosti. Tento čas zajistí, že se vám nerozpadne denní rozvrh při prvním nečekaném problému, zpoždění či přerušení.
Pokud se vám nic nečekaného nepřihodí, získáváte hodinu, kterou můžete využít, jak uznáte za vhodné.
Jak začít podnikat? Vezměte si příklad z Lady Gaga
Hlídejte se jako psi
Hlídejte si čas jako buldok. Je to vaše pracovní doba! Vaše rodina a přátelé musejí jasně vědět, že právě teď pracujete a nemají vás rušit.
Nejlepší je stanovit si pevnou pracovní dobu. Vaše okolí si tak snáze zapamatuje, kdy máte naopak volno. Lépe se budou orientovat i vaši zákazníci, budou-li přesně vědět, kdy pracujete, a mohou vás zastihnout.
Soustřeďte se
Považujte svou pracovní dobu za posvátnou. Nechte hovory padat do hlasové schránky, zavřete email, Facebook či Skype. Mít život a práci v rovnováze znamená využívat svůj čas efektivně. Proto neplýtvejte časem, nenechte se rozptylovat a vyrušovat.
Bude to o dost složitější, pokud máte děti. Každý rodič ví, že není jednoduché udržet delší dobu pozornost dítěte. Buďte kreativní. Nastavte budík na půl hodiny a vymyslete jim zábavný program. Dokud nezazvoní, nesmí vás vyrušovat.
Pečujte o sebe
Práce vás živí, ale nesmíte zapomínat na sebe a své blízké. Vyčleňte si jednu hodinu týdně na relaxační koupel nebo na dobrou knihu. Ušetřete 30 minut každý večer na přečtení pohádky pro své děti. Naplánujte si filmový večer s partnerem.
A nezapomínejte na pravidelný spánek. Měli byste spát alespoň 7 hodin. Kratší spánek způsobí, že budete v práci méně efektivní.
10 vět, které jsou pro dobrého manažera tabu
Zdroj: Openforum.com
Aktuality
