Nálada a vyhlídky spotřebitelů v rozvíjejících se ekonomikách: Indie (stále) na špici

Švýcarská banka Credit Suisse každý rok zjišťuje, jaká je nálada spotřebitelů ve vybraných rozvíjejících se ekonomikách a jaké jsou jejich vyhlídky. Kdo se letos vedle našlápnuté Indie zařadil mezi vítěze a kdo mezi poražené?
Výzkum nálady a očekávání spotřebitelů v rozvíjejících se ekonomikách od Credit Suisse je unikátní v tom, že vychází z osobních setkání a rozhovorů s lidmi z jednotlivých zemí. Letos se do průzkumu zapojilo přes 13 000 spotřebitelů z osmi rozvíjejících se ekonomik, konkrétně z Číny, Indie, Brazílie, Turecka, Mexika, Indonésie a z Ruska a poprvé také z Thajska.
Jaké jsou závěry letošního ročníku výzkumu? Předně Credit Suisse vyzdvihuje, že naprostá většina spotřebitelů hledí vpřed velice optimisticky, a to navzdory řadě geopolitických či ekonomických rizik.
Stejně jako loni nejlépe dopadla Indie. Náladu spotřebitelů v této zemi podporuje mimo jiné rozvoj dopravní infrastruktury, zlepšující se dostupnost internetového připojení nebo zlepšování situace v oblasti dodávek elektrické energie.
V Číně se do nálady spotřebitelů negativně promítá nejistota ohledně obchodních vztahů země se Spojenými státy. Výrazně optimističtější jsou oproti loňsku spotřebitelé v Mexiku a Brazílii, dvou největších latinskoamerických ekonomikách. Propad naopak proti loňskému roku zaznamenalo Turecko, které sráží mimo jiné slabá domácí měna.
Zdroj: Credit Suisse
Aktuality
