US MARKETOtevírá za: 0 h 48 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

WSJ: Walt Disney se zapojila do bojkotu reklamy na Facebooku

Americká mediální a filmová společnost Walt Disney drasticky snížila výdaje na reklamu na internetové síti Facebook. Stala se tak dalším z řady podniků bojkotujících tuto síť kvůli nedostatečnému postupu proti nenávistným projevům a falešným zprávám. Informoval o tom list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Podle odhadů výzkumné společnosti Pathmatics byla Walt Disney v letošním prvním pololetí největším americkým inzerentem sítě Facebook.

Do bojkotu reklamy na Facebooku se již zapojily stovky podniků, včetně automobilky Ford Motor, řetězce kaváren Starbucks či výrobce spotřebního zboží Unilever.

Asociace NAACP bojující za práva nebělošského obyvatelstva, Liga proti hanobení (ADL) a další organizace minulý měsíc vyzvaly podniky, aby na nedostatečný postup Facebooku proti nenávistným projevům a falešným zprávám reagovaly tím, že během července nebudou na této síti inzerovat.

Facebook podle listu The Wall Street Journal uvedl, že bude se skupinami bojujícími za lidská práva a s různými odborníky spolupracovat na vývoji dalších technologií, nástrojů a postupů potřebných pro boj s nenávistnými projevy a falešnými zprávami.

Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg začátkem července vyjádřil přesvědčení, že zadavatelé reklamy se na stejnojmennou sociální síť brzy vrátí. Roční příjmy z reklamy na Facebooku se pohybují kolem 70 miliard dolarů, síť využívá přes osm milionů inzerentů. K tomu, aby firmě vznikla výraznější finanční újma, by byl zapotřebí trvalejší bojkot ze strany největších inzerentů, píše The Wall Street Journal.

Zdroj: ČTK

Americké akcieMeta Platforms (Facebook)Reklama a marketingSociální sítěWalt Disney
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa