US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,80 %
NASDAQ+0,20 %
S&P 500+0,34 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

Mediální skupině CME v prvním pololetí klesl čistý zisk o 28 %, výdaje za reklamu už se vracejí k normálu

Mediální společnosti Central European Media Enterprises, která v České republice vlastní televizi Nova a další stanice, v prvním pololetí klesl provozní zisk o 20,1 % na 70,37 milionu dolarů. V konstantních kurzech měn se snížil o 16,5 %. Vzhledem k navržené fúzi CME s dceřinou firmou PPF skupina dopředu neoznámila datum zveřejnění výsledků a ani nepořádá konferenční hovor. Čistý zisk společnosti spadl v pololetí meziročně o 28,2 % na 40,07 milionu dolarů.

Redakce IW
Redakce IW
21. 7. 2020 | 8:02
CME (CETV)

Provozní zisk OIBDA se společnosti meziročně snížil ze 111,4 milionu USD na 91,68 milionu USD (-17,7 %, bez vlivu změn měnových kurzů -14,1 %). Čisté tržby se jí v období od ledna do června meziročně snížily o 15,4 % na 279,36 milionu dolarů, v konstantních kurzech měn klesly o 12,1 %. OIBDA marže společnosti klesla o 0,9 procentního bodu na 32,8 %.

Příjmy CME z televizní reklamy v prvních šesti měsících roku meziročně spadly o 21 % (bez vlivu FX -17 %), zatímco příjmy z předplatného a přenosových poplatků se zvýšily o 7 % (bez vlivu FX +11 %).

Programové náklady se společnosti v pololetí snížily ze 140,72 milionu USD na 108,73 milionu USD, ostatní provozní náklady jí klesly z 27,05 milionu USD na 26,2 milionu USD. Hodnota depreciací klesla z 16,38 milionu USD na 15,9 milionu USD a hodnota amortizace vysílacích licencí a ostatních nehmotných aktiv se snížila z 4,31 milionu USD na 4,28 milionu USD.

Pandemie srazila výdaje za reklamu, zájem se už ale vrací na úrovně z loňského roku

"Naše aktivity prokázaly silnou odolnost vůči pandemii covidu-19. Ačkoli se pohybujeme v náročném prostředí, podařilo se nám udržet marže na vysokých úrovních, cash flow se meziročně dokonce zvýšilo. Pandemie měla negativní vliv na výdaje za reklamu, po nepříznivém vývoji v dubnu a květnu ale červen přinesl výrazné zlepšení. Současná poptávka ukazuje, že v červenci a srpnu by se již výdaje za reklamu měly vracet na hodnoty srovnatelné se stejným obdobím loňského roku. Naše finanční pozice je nadále silná a stále chceme být ve vztahu k nejistotě vyvolané pandemií covidu-19 proaktivní," uvedli ve společném prohlášení výkonní ředitelé skupiny CME Michael Del Nin a Christoph Mainusch.

Volné cash flow CME nezatížené úroky a garančními poplatky dosáhlo v prvním pololetí 157,14 milionu USD po 146,03 milionu USD v prvním pololetí 2019. Poměr čistého dluhu CME vůči zisku OIBDA ke konci prvního pololetí dosahoval 2,4, proti začátku roku se tak nezměnil.

Za samotné druhé čtvrtletí CME vykázala čisté tržby 135,55 milionu USD (meziročně -26,2 %, bez vlivu FX meziročně -23,2 %), provozní zisk 44,17 milionu USD (-26,9 %, bez vlivu FX -23,8 %), zisk OIBDA 54,51 milionu USD (-25,7 %, bez vlivu FX -22,5 %) a čistý zisk 31,1 milionu USD (-29,4 %, bez vlivu FX -26,2 %).

Proces prodeje společnosti pokračuje

CME loni v říjnu podepsala smlouvu s dceřinými firmami PPF. Ta tak má mediální skupinu ovládnout. Podmínkou dokončení transakce je teď mimo jiné souhlas Evropské komise. Začátkem dubna americká telekomunikační společnost AT&T, která vlastní 75% podíl v CME, v prohlášení pro investory uvedla, že s letošním prodejem svého podílu ve firmě počítá. Reagovala tak na spekulace trhu, že by PPF mohla od transakce v kontextu současného dění odstoupit.

V rámci zveřejnění hospodářských výsledků za první letošní pololetí CME uvedla, že PPF chce Evropskou komisi notifikovat během třetího kvartálu. Dokončení transakce pak CME očekává do 27. října, tedy do 12 měsíců od oznámení dohody o převzetí.

Analytik: CME utlumila negativní dopady pandemie omezením výdajů, informace o pokračujícím prodeji firmy je pozitivní

"Dopady výrazného omezení televizní reklamy kvůli pandemii nemoci covid-19 do ziskovosti se skupině podařilo tlumit prudkým snížením nákladů. Komentář k oživení reklamních výdajů hodnotíme pozitivně, stejně jako potvrzení, že prodej společnosti do rukou PPF pokračuje," napsal analytik Pavel Ryska z J&T Banky.

Hodnotu televizní reklamy jako takové podle ekonoma skupiny Natland Petra Bartoně paradoxně koronavirus zvýšil, nikoli snížil, neboť během karantény stoupá sledovanost televize, a tedy zasažení cílových skupin. To by podle něj samo o sobě mělo dovolit prodejcům televizní reklamy zvýšit ceny.

"To, že ceny šly naopak dolů, znamená, že ochota zadavatelů reklamy za ni platit se snížila mnohem více, než se zvýšil počet diváků. Za toto snížení výnosnosti reklamy může všeobecná nejistota ekonomické budoucnosti zadavatelů reklamy. Ti se obávají dlouhotrvajících poklesů prodeje, a proto také škrtají reklamní rozpočty. Nicméně budoucí hospodářský výsledek propad jednoho zdroje příjmů ohrozit nemusí, pokud firma lehce upraví svůj byznysmodel," uvedl Bartoň.

CME provozuje televizní stanice vedle České republiky také v Bulharsku, Rumunsku, na Slovensku a ve Slovinsku. Součástí CME v České republice je společnost CET 21, která je držitelem licencí na vysílání stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Nova 2, Nova Action, Nova Gold a Nova International.

Zdroj: CME

Akcie ČRCME (CETV)MédiaTelevizeVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy