Finanční poradenství jinak. Všechno digitálně na jednom místě, o poradce ale nepřijdete

Čtyři z deseti Čechů někdy využili služeb finančních poradců. Přestože většina s nimi byla nakonec spokojena, téměř polovina měla pocit, že jde poradcům hlavně o vlastní provizi, a třetina respondentů kvůli jejich radě dokonce přišla o peníze. Vyplývá to z průzkumu fintech společnosti Patron GO. Ta se společně s dalšími firmami snaží situaci posunout k lepšímu.
Z bezmála 40 % Čechů, kteří někdy využili služeb finančních poradců, tak 70 % učinilo jednorázově. Pouze 18,5 % respondentů se na poradce obrací pravidelně. "Z našich dat vyplývá, že dvě třetiny lidí s poradci nejčastěji řeší optimalizaci svých celkových výdajů nebo hledají lepší produkty, tedy pojištění, energie, úvěry a podobně, které by jim pomohly snížit náklady," říká Lukáš Vršecký, ředitel a spoluzakladatel aplikace Patron GO. Z průzkumu také vyplynulo, že 35 % lidí by s poradcem nejraději komunikovalo přes chat v aplikaci.
"Trochu zarážející je, že ačkoli 80 % respondentů deklarovalo spokojenost se službami finančních poradců, mnoho si jich myslí, že jde poradcům hlavně o provize, případně že kvůli jejich radám prodělali. To chceme změnit, poradce má lidem radit především v jejich zájmu," vysvětluje Vršecký.
Revoluce v přístupu k finančnímu poradenství
Společnost Patron GO se spojila s finančněporadenskou firmou Liberty Finance a disruptivní technologickou společností INVENTI. Společně spouštějí síť interních poradců, kteří budou dostupní přímo přes aplikaci Patron GO.
"Věříme, že přineseme revoluci v hybridní distribuci finančních produktů, která změní pravidla hry. Lidé neustále slyší, že by měli mít pod kontrolou své finance, ale nevědí, jak na to. Digitální doba přináší spoustu možností, ale i tak jsme jako Češi stále podpojištění, finančně negramotní a ztracení v záplavě produktů," říká Jiří Paták, spoluzakladatel Patron GO.
Valná část Čechů si opravdu finance spravuje sama. Problémy jim ale dělají složité podmínky jednotlivých produktů a přehršel informací, což v kombinaci s nedostatkem času má za důsledek nesprávný výběr finančních produktů pro jejich potřeby, ukázal třeba letošní jarní průzkum Partners Banky.
Poradce v kapse
Jednou z novinek je dostupnost finančních poradců kdykoli z pohodlí aplikace a možnost on-line konzultovat potřeby zákazníka. "Tato hybridní distribuce finančněporadenských služeb spojuje to nejlepší ze dvou světů – digitální pohodlí a klasického poradce, tedy člověka, se kterým můžete všechno probrat," říká Marek Mach, spoluzakladatel INVENTI. Ta v aplikaci zajistí právě hladkou komunikaci s poradci, jimiž budou zkušení experti z Liberty Finance.
Uživatelé Patron GO budou díky tomu mít kontrolu nad svými financemi a zároveň získají maximální automatizaci a personalizaci služeb. "Všechny produkty a doporučení se spravují přes aplikaci. Uživatel má na výběr mezi čistě digitálním řešením a poradcem na druhé straně, se kterým si může domluvit telefonát nebo schůzku. Všechny nabízené služby budou na základě jeho reálných finančních dat. Všechno v kapse, kdykoli po ruce," říká Jiří Paták.
"Naši poradci naproti tomu s pomocí klientských dat vidí, v jaké situaci se daný člověk nachází, jaké produkty jsou pro něj vhodné a třeba i to, jak chce být kontaktován. Všechno v zájmu efektivní komunikace a lepšího výsledku," doplňuje za samotné finanční poradce Jan Císař, ředitel Liberty Finance.
Průzkum Patron GO proběhl mezi uživateli aplikace v září 2024, zúčastnilo se jej 3 056 respondentů.
Zdroj: Patron GO, Partners Banka