Adobe za 540 milionů USD koupí reklamní firmu TubeMogul

Americká softwarová firma Adobe Systems koupí reklamní společnost TubeMogul. Zaplatí za ni zhruba 540 milionů USD. Tvůrce programů jako Photoshop a Acrobat tak získá silnější pozici na rapidně rostoucím trhu s reklamou ve videonahrávkách na internetu.
TubeMogul umožňuje inzerentům prostřednictvím svého softwaru kupovat reklamní prostor ve videonahrávkách. Platforma pro nákup reklamy se stane součástí digitální marketingové divize Adobe, která nabízí podnikům nástroje k analyzování jejich působení na zákazníky a pro správu obsahu sociálních médií.
Adobe za jednu akcii TubeMogulu nabídl 14 dolarů. To ve srovnání se středeční závěrečnou cenou akcií představuje prémii 82,5 %. Akcie TubeMogulu od počátku letošního roku klesly o téměř 44 %.
Reklamní technologické firmy jako TubeMogul, Rocket Fuel a Tremor Video čelí tvrdé konkurenci od internetových inzertních gigantů Facebook a Google. Tyto firmy, stejně jako Twitter, v poslední době sázejí na video, tedy formát, v němž jsou inzerenti ochotni platit více za několik sekund soustředěné pozornosti uživatelů.
Zdroj: ČTK