Čínský Tencent testuje cloudovou herní platformu

Čínská internetová firma Tencent začala testovat vlastní platformu pro cloudové hry. Ve zkušebním provozu ji zatím používá skupina vybraných uživatelů. Uvedl to server televize CNBC, podle něhož hodnota globálního trhu s videohrami činí 135 miliard dolarů.
Cloudové hraní uživatelům umožňuje streamování her, odstraňuje nutnost stahovat je do herních zařízení nebo chytrých telefonů. V poslední době cloudové hraní začíná tradiční styl z trhu vytlačovat a zásadně tak mění podobu herního sektoru.
Služba Tencent Instant Play je produktem spolupráce se společností Intel, není ale zcela jasné, zda jde o čínskou verzi Instant Play, nebo zda jde o dva rozdílné produkty. Čínská firma odmítla sdělit podrobnosti.
Globálně spotřebitelské výdaje na předplatné v oblasti cloudových her dosáhly v loňském roce 234 milionů dolarů a podle prognózy společnosti IHS Markit by do roku 2023 měly vzrůst na 1,5 miliardy dolarů.
Google nedávno uvedl na trh produkt nazvaný Stadia, který běží na cloudu a umožňuje streamovat hry. Sony již prodává službu nazvanou PlayStation Now a Microsoft se chystá letos otestovat vlastní streamovací službu nazvanou Project xCloud.
Tencent má v souboji o globální trh ale několik výhod. Je největší herní společností v Číně, má vlastní cloudovou infrastrukturu a na rozdíl od Amazonu nebo Googlu hry sama vyvíjí. Mimo čínský trh ale příliš úspěšná není.
Zdroj: ČTK
Aktuality
