LVMH se dohodla s klenotnictvím Tiffany, převezme je levněji

Francouzská skupina LVMH se po roztržce dohodla s americkým klenotnictvím Tiffany & Co., které zhruba za 15,8 miliardy dolarů převezme. Z ceny, na které se firmy původně dohodly, ale která se kvůli dopadům koronaviru stala předmětem sporu, LVMH ušetří kolem 425 milionů dolarů. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters. Pro francouzský podnik je to zatím největší akvizice. Transakci, jejíž dokončení se čeká na začátku roku 2021, musejí schválit regulační úřady a akcionáři Tiffany & Co.
Francouzská skupina nabídla klenotnictví Tiffany & Co. za jednu akcii 131,5 dolaru, zatímco předchozí nabídka činila 135 dolarů, uvedly společnosti. Ostatní části dohody, která byla schválena loni v listopadu, zůstávají beze změn.
"Vždy jsme byli přesvědčeni o tom, že Tiffany má úžasný potenciál. Věříme, že skupina LVMH je pro Tiffany a její zaměstnance v této nové vzrušující kapitole tím pravým domovem," konstatoval za francouzskou skupinu její šéf Bernard Arnault.
Kompromis ukončil rok trvající ságu, v níž nechyběla slovní přestřelka, zásah francouzské vlády a podání žaloby ve Spojených státech. Firmy se nakonec vyhnuly střetu v soudní síni, který měl začít v lednu.
LVMH je největším výrobcem luxusního zboží na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot nebo řetězec parfumérií Sephora.
Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou.
V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává asi 14 000 lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků. Musí se i vypořádat se změnou chování čínských klientů, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Po celém světě má Tiffany přes 300 obchodů.
Zdroj: ČTK