Ráj pro výrobce luxusu: Číňané utratí za drahé zboží víc než Evropa a USA dohromady

Boom luxusního zboží v Číně neopadá. Podle údajů banky UBS se v Číně prodává více šperků, módy a dalšího zboží než ve Spojených státech a v Evropě dohromady. Bohatých Číňanů přibývá a ekonomika stále roste více než 9% tempem.
Loni se rozvíjející se země Asie podílely na nákupech luxusního zboží ve světě zhruba 50 %. Většina této poptávky byla z Číny. Celkem tyto země k růstu prodejů "luxusu" přispěly zhruba 60 %.
Bohatnoucí Asiati drží nad vodou i prodejce drahých věcí v Evropě. Turisté z Asie přispívají k evropským prodejům zhruba 50 %, ve Spojených státech asi 15 % (v roce 2010).
Výrobci šperků, módních doplňků, kosmetiky a dalších produktů tak s obavami sledují vývoj Čínské ekonomiky. Její zpomalení by nepochybně tvrdě dopadlo na jejich tržby.
Čína: Rok draka, nebo rok pádu draka?
Zatím si ovšem mohou vydechnout. Podle UBS se ve třetím kvartálu v zemích emerging markets zvýšily tržby výrobců luxusního zboží meziročně zhruba o 40 %, dovozy do Číny stouply v září o 47 %. Bohatých Číňanů totiž rychle přibývá.
Čína je největším trhem s uměním na světě. Poprvé v historii
Zdroj: UBS