Denní glosa: Není nad expertní průzkum

Chtěl bych pracovat pro Taylor Wessing. Proč?
Takovouto tiskovou zprávu mi poslali: "Advokátní kancelář Taylor Wessing si nechala zpracovat průzkum, který se týkal obliby nákupních center a důvodů, proč je právě nejméně jednou za měsíc navštíví téměř 80 % dotázaných. (...) Z celkového počtu respondentů se jich téměř 50 % vyjádřilo, že nejvýznamnějším faktorem, proč zde nakupují, je právě úspora času a vše na jednom místě."
Jinými slovy, lidé chodí do nákupních center, potřebují-li nakoupit. Zdá se, že nakupování je hlavním důvodem návštěv nákupních center. Užuž by si člověk myslel, že hlavní důvodem je možnost projet se po eskalátorech, ohmatávat saka, která si vlastně vůbec nechci koupit, nebo pokukovat po prodavačkách v kójích s luxusním zbožím. Ale ne, kdepak, díky Taylor Wessing víme, že je to jinak.
Jen si představme to drama: Videokonference Taylor Wessing na trojlince Palo Alto-Rijád-Praha obsazená nejlepšími právnickými mozky, jež má řečená angloněmecká firma k dispozici. "Jak je to s těmi nákupními centry? Tomu musíme přijít na kloub," říká řídící partner, zatímco mu asistentka dolévá olej mezi zavařené závity.
O několik měsíců a několik milionů dolarů později je výsledek na světě – lidé tam chodí nakupovat. Prý proto, že v nákupních centrech seženou, co chtějí, relativně rychle a nemusí kvůli tomu oběhat půl města. Další díl zásadního výzkumu by se mohl věnovat tomu, proč to tak je. Odpověď bude nejspíše znít: "Protože v nákupních centrech mají hodně různého zboží." Tomu se říká smysluplná práce.