US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Půltucet tipů pro váš obchodní úspěch od expertů na neuromarketing

Přestože máme pocit, že se rozhodujeme racionálně, neurologové tvrdí opak. Vědci zjistili, že malá část mozku zvaná amygdala se při rozhodování typu "bojovat, nebo utéci" rozsvítí jako vánoční stromeček. Strach má na starosti vývojově nejstarší část mozku, což lze využít při tvrobě marketingových strategií.

Redakce IW
Redakce IW
20. 8. 2012 | 18:00
Psychologie

Podle francouzského vědce Christopha Morina z neuromarketingové společnosti SalesBrain musejí firmy, pokud chtějí, aby se jejich produkty prodávaly, navnadit u svých potenciálních zákazníků tu část mozku, která ovládá strach a ostatní emoce.

Firmy by proto měly podrobněji analyzovat, z jakých životních situací plynou frustrace a problémy jejich zákazníků, a nabídnout jim řešení. "Lidé jsou stroje, které se snaží vyhnout bolesti," tvrdí Morin. "Někdy si jsme vědomi toho, co nám působí bolest, jindy je to podvědomé."

6 pravidel pro úspěch marketingu:

1. Zjistěte, co vaše zákazníky trápí

Místo sebestředného pohledu na vás a vaši firmu, kdy každou poradu otevíráte desetiminutovým přehledem toho, kam se firma za uplynulé období pohnula, začněte raději tím, jak své zákazníky svými výrobky zbavit starostí. Náš mozek je extrémně egoistický a staráme se vždy hlavně o své přežití.

2. Zjednodušte marketing

Každý z vašich zákazníků nemá tak složitou mozkovou strukturu, aby dokázal řešit stovku věcí najednou, jako to děláte vy ve své firmě. Prezentaci svých produktů proto zjednodušte. "Takhle vypadá váš život s naším produktem, a takhle (hrozně) by vypadal bez nás." Na slogany typu "jsme lídr v oboru" se můžete rovnou vykašlat.

3. Buďte demonstrativní

Vzpomínáte na pohádkové knížky s velkými obrázky na každé stránce? Nestačí jen říkat, vaši zákazníci musejí i vidět.

Online porno: Populárnější weby aby zadavatel reklamy pohledal

Online porno: Populárnější weby aby zadavatel reklamy pohledal

4. Konkrétní a hmatatelné

Nejstarší části mozku, které zodpovídají za základní emoce, nejsou schopny rozumět složitému jazyku a metaforám. I když máme rádi slovní a jazykové hádanky, pokud je něco příliš složité, části mozku, které mají na starost rozhodování, to nezvládají zpracovat. Nejlépe fungují reklamy s výrazy lidských tváří. "Mimika nám pomáhá rozluštit úmysly lidí," připomíná Morin.

5. Nalákat pozornost a ohromit mocným závěrem

V reklamě byste měli rychle získat pozornost zákazníků a ujistit se, že končíte působivě. Mozek se soustředí nejvíce vždy na začátku a na konci události. Pro zafixování informace je důležité její shrnutí.

6. Využívejte emocí

Emoce zajistí rozruch, což je přesně to, co potřebujete! Překvapení, smích, strach, nechuť - pokud lidé pocítí emoce, zapamatují si "poselství". V mozku se neděje nic do té doby, než jeden z chemických procesů nalezne kód k uložení do paměti. Pak máte vyhráno – zapamatovali si vaši značku.

Poznáte je? Loga superfirem útočí na zákazníky

Poznáte je? Loga superfirem útočí na zákazníky

Zdroj: New York Times

Psychologie
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie