US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,23 %
NASDAQ+0,80 %
DOW JONES+0,34 %
PX-0,05 %
ČEZ-0,62 %
NVIDIA+5,11 %

Nejcennější značkou světa je Apple, dlouhodobý lídr Coca-Cola až třetí

Coca-Cola přišla po třinácti letech o pozici nejcennější značky světa. Tento nápojový gigant letos v žebříčku sestavovaném konzultační společností Interbrand přeskočili američtí technologičtí giganti Apple a Google.

Redakce IW
Redakce IW
30. 9. 2013 | 8:59
Apple

Coca-Cola se v čele držela od roku 2000, kdy se začal tento žebříček zveřejňovat. V první pětce skončily ještě dvě další technologické firmy, a to IBM a Microsoft.

  1. Apple, 98,32 miliardy USD (+28 %)

  2. Google, 93,29 miliardy USD (+34 %)

  3. Coca-Cola, 79,21 miliardy USD, (+2 %)

  4. IBM, 78,81 miliardy USD, (+4 %)

  5. Microsoft, 59,55 miliardy USD, (+3 %)

  6. GE, 46,95 miliardy USD, (+7 %)

  7. McDonald's, 41,99 miliardy USD, (+5 %)

  8. Samsung, 39,61 miliardy USD, (+20 %)

  9. Intel, 37,26 miliardy USD, (-5 %)

  10. Toyota, 35,35 miliardy USD, (+17 %)

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD. Meziročně hodnota značky stoupla o 28 %. Ještě v roce 2011 byl přitom výrobce iPhonů a iPadů na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, konkrétně o 129 %.

Mezi největší skokany se letos zařadily společnosti Facebook a Google. Hodnota značky Facebooku se zvýšila o 43 % a posunula se na 52. z 69. příčky. Hodnota druhého Googlu se zvýšila o 34 %.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na osmé příčce. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz, který obsadil 11. pozici, za ním je hned BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, která ale zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota snížila o 65 %. Nokia se tak propadla na 57. příčku z loňské 19. pozice.

Z nových značek se nejvýše letos ocitla mediální značka Discovery, která je na 70. pozici. Mezi nováčky v žebříčku jsou dále značky Duracell a Chevrolet.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek (14). Technologický sektor má v žebříčku 11 značek a dalších pět jsou značky elektroniky. Vysoké zastoupení mají rovněž značky z odvětví finančních služeb.

Pokles hodnoty v nejnovějším žebříčku zaznamenalo 14 značek. Nejhůře dopadla Nokia.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují ty ze Spojených států, kterých je celkem 54. Z Evropy je 31 značek (z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska). Zbývající značky jsou z Japonska, Jižní Koreje, Kanady a Mexika.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)AppleBrandy a značkyCoca-ColaSamsung
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh