US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500-1,12 %
NASDAQ-1,90 %
DOW JONES-0,84 %
PX+0,31 %
ČEZ-0,38 %
NVIDIA-2,47 %

Zisk prodejce oděvů H&M ve čtvrtletí klesl o 33 procent

Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku zisk o 33 procent na 3,99 miliardy švédských korun (10,3 miliardy Kč). Firma v prohlášení varovala, že má problémy s přizpůsobením svých aktivit na rychlý globální přesun zákazníků k nákupům přes internet.

Redakce IW
Redakce IW
31. 1. 2018 | 15:29
Švédsko

Tržby se snížily o dvě procenta na 50,4 milionu SEK. Tržby byly slabé hlavně v kamenných obchodech, kde jsou nejvíce viditelné změny chování zákazníků, a tento propad částečně snížil růst prodeje přes internet uvedl generální ředitel společnosti Karl-Johan Persson. Zisk před zdaněním klesl o 34 procent na 4,9 miliardy SEK.

Persson rovněž uvedl, že výkon firmy zaostal za očekávání. Stále však vidí potenciál k silnému růstu v některých regionech. V jiných oblastech chce firma zlepšit svoji rozvahu zmenšením prodejní plochy.

V letošním roce H&M plánuje otevřít zhruba 390 nových obchodů a 170 jich zavřít. Loni firma po odečtení zavřených obchodů otevřela čistých 388 nových obchodů. Nově se chystá vstoupit do Uruguaye a na Ukrajinu. V březnu začne firma prodávat produkty značek H&M a H&M Homes na čínské internetové platformě Tmall a letos spustí internetový prodej na čtyřech dalších trzích, včetně Indie.

H&M také chystá novou značku obchodů Afound, která bude nabízet oblečení i od jiných značek. První kamenný obchod chce otevřít letos ve Stockholmu a spustí i internetový prodej.

Po desetiletí rapidní expanze se firmě nedaří zareagovat na růst internetového prodeje. Nedávno její image poškodil také skandál s reklamou považovanou za rasistickou. H&M je druhým největším maloobchodním prodejcem oděvů na světě za skupinou Inditex, majitelem obchodů Zara.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieŠvédskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio