Klíč k úspěchu v podnikání? Sázka na to, co se nikdy nezmění

Nebýt v posledních zhruba sto letech inovací, ulicemi by se stále proháněly povozy tažené koňmi a vzkazy bychom si vyřizovali přes telegrafisty. Jenže ne vždy jsou inovace klíčem k úspěchu.

Internetový obchod Amazon funguje přes dvacet let. V začátcích byly internetové stránky virtuálního obchůdku slušně řečeno nepěkné. Zkrátka 90. léta 20. století. Stačily dvě dekády a Amazon je s přehledem největší e-shop na světě. K nepoznání se změnil i jeho web - je přehledný, responzivní, má snad všechny funkce, které si lze představit. Jenže jeho úspěch nespočívá v tom, co se změnilo, ale v tom, co zůstalo stejné.

"Lidé se mě často ptají, jaké změny lze čekat v příštích deseti letech. Skoro nikdo se však neptá na to, co zůstane stejné. Přitom právě to je podle mě klíčové," říká Jeff Bezos, zakladatel a šéf Amazonu. "Nehledejte v tom žádné složitosti, lidé chtějí velký výběr zboží za nízké ceny a rychlé doručení objednávky. Na tom se nic nemění."

Radikální změny vytvářejí velké příležitosti, se zásadními změnami je však spojené i velké riziko. Investoři riziko nezatracují, většinou ale požadují udržitelný, ne překotný růst.

Americká společnost GEICO, jejíž akcie drží již od roku 1951 i legendární investor Warren Buffett, v začátcích podnikala v oblasti povinného ručení nabízeného výhradně státním zaměstnancům. Dnes nabízí téměř všechny druhy pojištění prostřednictvím chytrých telefonů prakticky komukoli. Jedna zásadní věc se ale nezměnila - pojištění firma stále nabízí přímo, což znamená, že nemusí platit provize třetím stranám. Díky tomu je mnohem flexibilnější a levnější a její nabídka přehlednější než nabídka konkurence.

Každá firma, která má ambice na trhu působit minimálně několik desítek let, by si měla uvědomit, že bez průběžných inovací se neobejde. Zároveň ale nikdy nesmí zapomínat na základní stavební kameny svého byznysu. Amazon se již dvě dekády drží modelu zahrnujícího nízké ceny, širokou nabídku produktů, jednoduchý proces nákupu, kvalitní zákaznickou podporu a rozvoj vlastní značky. A slaví až neuvěřitelné úspěchy.

Zdroj:
collaborativefund.com
Byznys a podnikání
Přestat sledovat
Inovace
Přestat sledovat
23. 2. 2021 17:01
Kateřina Zychová (Verdi Capital): Hotovost držíme na minimu. Smysl dávají akcie, zvažujeme větší…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
22. 2. 2021 17:06
Šnobr: Případná akvizice Vodafonu ze strany ČEZ by nemusela mít dopad na dividendu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Fúze a akvizice
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
22. 2. 2021 12:01
Investorský magazín: Ropná rally jako důsledek spekulací, nebo proces opřený o fundamenty?
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Komerční reality
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
20. 2. 2021 20:31
Filip Kejla (WOOD & Company): Sledujte výnosy dluhopisů a volatilitu, hlubší korekci ale v záplavě…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat