Uhlí má skvělý marketing. Jak jinak vysvětlit tento graf?!

Katastrofa v Japonsku spustila dost významnou paniku okolo energie získávané z jádra. Stačí se podívat do Německa. Je docela zajímavé, jak je riziko jaderné energetiky vnímáno například ve srovnání s těžbou a spalováním uhlí. Takže: při výrobě elektřiny z uhlí zahyne při stejné produkci zhruba 4000krát více lidí než v případě atomu. Co vy na to?
Pro lidi je běžné, že mluví o rizicích ve chvíli, kdy dojde k obětem na životech. Tedy takzvaně "s křížkem po funuse".
S veškerým smutkem a účastí obětem katastrof včetně té v Japonsku je důležité vnímat fakta. Tak nějak průběžně totiž umírá řádově více lidí v souvislosti s produkcí energie z fosilních paliv, než kolik jich má na svědomí jádro.
V grafu nejsou zohledněni mrtví v souvislosti s politickou nestabilitou vyvolanou ropnými poli, nejsou tam oběti záplav v přímořských oblastech a v souvislosti se životním prostředím. Ty by ovšem nejspíš ještě zvýraznily graf "v prospěch" jádra.
Graf může hodně lidí znepokojit, nemusejí mu věřit a podobně. Strach z neznámého je velký čaroděj.
Ve chvíli, kdy realita neodpovídá lidským očekáváním, nastupuje marketing. Snad jsou to historická mementa Hirošimy a Černobylu, snad nějaká šeptanda a lobby zájmových skupin. V každém případě je neuvěřitelné, jak marketing podbarvuje naše vnímání světa, jak nás učí reagovat. Co vy říkáte na výše zobrazený graf?
Zdroj: Seth's Blog