Jak nepřijít o práci? Kolegové nejsou kamarádi

Dlouhé hodiny strávené s kolegy, mnohdy na pár metrech čtverečních, vedou k vytváření bližších vazeb a přátelských vztahů. Rozdíl mezi kamarádem-kolegou a kamarádem mimo práci je ovšem zásadní - váš kolega má totiž často možnost ovlivnit vaši kariéru, a to v dobrém i ve zlém.
Poradce manažerů Peter Bregman na svém blogu HBR uvádí, že jsou přátelské vazby nejčastější cestou k nové práci. A kamarádské vztahy na pracovišti jsou mnohdy zárukou spokojenosti s prací, a tedy podmínkou dobrého nasazení.
"Když pracujete se svým nejlepším přítelem, máte důležitý předpoklad k úspěchu. Lidé často definují nejlepšího přítele rozporuplně, ovšem podle studie Gallup Organization, která sledovala přes 5 milionů pracovníků nad 35 let, je 56 procent lidí, kteří tvrdí, že pracují s nejlepším přítelem, oddaných práci, produktivních a úspěšných. Úspěšných bez nejlepších přátel v práci je pouze 8 procent," uvádí Bregman.
Ovšem práce s někým blízkým může být i nevýhodou. Především v případě, že se původně dobrý vztah kvůli něčemu pokazí. A proto lze doporučit určitý odstup od pracovních "přátel" jako celku.
Například server Askmen.com radí následující:
Vymezte si své hranice. Toto doporučení platí pro každé přátelství, mezi kamarády-kolegy ovšem dvojnásob. Myslete na to například při firemních večírcích, obzvlášť v přítomnosti nadřízených.
Problémy řešte hned. Je lepší si věci vyříkat hned, protože v práci se může každá nefungující komunikace promítnout do produktivity. A tu hodnotí váš šéf.
Neberte si věci osobně. Někdy to může být hodně těžké, ale byznys je byznys, nezapomínejte na to.
Chovejte se profesionálně. Zaměstnavatel vás platí za práci, takže je dobré ji oddělit od zábavy. Samozřejmě je potřeba si občas "jen tak pokecat", ale pokud pracujete s kamarády, jděte po práci třeba na drink. Jinak vás budou ostatní kolegové sledovat skrz prsty.
Nebavte se v práci o kolezích. A už vůbec ne o šéfovi v přítomnosti dalších spolupracovníků. Respektive bavte, ale raději v dobrém.
Zdroj: askmen.com