US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Předvánoční šílenství je tady. Lekce o dárkových poukazech se může hodit

Hledáte-li pro někoho dárek, ale neznáte jeho konkrétní přání, může být dárkový poukaz tou nejlepší volbou. Někteří takovéto dárky odsuzují a považují je za neosobní gesto podobné obálce s penězi. Jiní vouchery naopak vítají, protože si mohou vybrat přesně to, co se jim líbí, a nekupí se jim tak doma dárky, které nesedly jejich vkusu. Jaké jsou nové spotřebitelské trendy v této oblasti, odhalily studie Bankrate a GiftCards.com.

Redakce IW
Redakce IW
2. 12. 2014 | 15:00
Spotřebitelé

Podle průzkumu GiftCards.com 93 % Američanů nakoupí nebo obdrží dárkový poukaz každý rok. Během roku za ně průměrný spotřebitel utratí 213 USD.

Vzhledem k tomu, že různé vouchery a poukázky figurují na vánočních nákupních seznamech stále častěji, společnost Bankrate se rozhodla analyzovat podmínky a charakteristiky 62 typů různých dárkových poukázek a přizvala si v průzkumu na pomoc i Princeton Survey Research Associates International, aby odhalila, jaké nové trendy převládají v této oblasti.

Digitalizace

Analýza Bankrate odhalila, že 59 % dárkových je nyní nabízeno elektronicky, což představuje 18% růst ve srovnání s rokem 2010. Experti odhadují, že k posunu k čistě digitálnímu trhu dojde v dohledné době.

Digitální dárkové poukázky jsou rychlým a snadným řešením nákupů vánočních dárků. Mohou být i zábavné - prostřednictvím e-mailu, textovky, aplikace nebo sociálních médií můžete připojit obrázky, animace či emotikony. Odesílatel tak může svým přátelům zasílat vtipné a osobité poukázky kliknutím myši a neopustit přitom teplo domova. Příjemce se zase nemusí obávat ztráty poukázky a může obchodovat rovnou v e-shopu nebo mít speciální kód na mobilu stále při sobě a zakoupit zboží ve vybraném kamenném obchodě.

Demografie

Většina z nás má na vánočním nákupním seznamu i dárky pro řadu lidí z okruhu známých, jako jsou učitelé, trenéři, sousedé nebo vzdálenější příbuzní, jejichž preference neznáme. Pak může být i výběr typu dárkové poukázky oříškem, ne však takovým jako výběr konkrétního dárku.

Průzkum Bankrate odhalil, že 40 % lidí ve věku 18 až 29 let připustilo, že někdy ztratilo dárkovou kartu, a digitální voucher by tedy uvítalo. Generace Y má digitální poukázky v oblibě, využívá jich dvakrát více než starší generace.

Genderové preference

Pokud vybíráte dárkovou poukázku pro ženu, je podle serveru GiftCards.com nejvhodnější volbou univerzální personalizovaná poukázka s nějakou zprávou nebo fotkou. Ze specializovaných voucherů vedou mezi ženami poukazy na nákup v buticích nebo obchodech s kosmetikou. U mužů jsou populární poukázky do velkých obchodních řetězců a restaurací nebo zážitkové vouchery.

Zdroj: GiftCards.com, Bankrate

Spotřebitelé
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh