US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

Konec doby Googlové? Na které akcie vsadit v době internetového převratu

Něco se děje. Lidé méně vyhledávají, a to poprvé v historii internetu. Ukázala to čísla z září, kdy lidé meziročně vyhledávali na internetových vyhledávačích o 4 % méně. V posledních dvou letech se přitom růst počtu vyhledávacích dotazů zvyšoval pravidelně zhruba 10% tempem. Uvedla to mimo jiné společnost Macquarie Securities, která trh sleduje od roku 2006.

Redakce IW
Redakce IW
24. 10. 2012 | 6:00
Světové akcie

Odborníci na internetový byznys podobný vývoj již nějakou dobu předpokládali. Lidé se totiž z internetových stránek stále častěji přesouvají do mobilních aplikací. Jejich popularitu předpověděl mimo jiné i guru Steve Jobs před více než dvěma roky. "Lidé milují aplikace, kde nemusejí nic vyhledávat. Mají aplikace jako třeba Yelp."

Yahoo!

Špatná zpráva pro Yahoo!, které má na vyhledávání postavenou velkou část byznysu. Výsledky za třetí kvartál 2012 sice v tomto směru překvapily, sama šéfka firmy Mayerová ale jasně dala najevo, že budoucnost je v mobilech.

Microsoft

Nic moc situace ani pro Microsoft, který v posledních letech utratil miliardy dolarů za to, aby dohnal Google, ovšem v oblasti, která má nejspíš to nejlepší za sebou.

Apple

Výborná situace pro Apple, který je již léta průkopníkem v oblasti mobilních zařízení i aplikací. Nejnověji spoléhá na iPad Mini a iPhone 5. Vyhledávání není jeho byznys.

Konec doby Applové aneb čtvrtá technologická éra za námi?

Konec doby Applové aneb čtvrtá technologická éra za námi?

Google

Google má velký náskok a případný obrat trendu ve vyhledávání na internetu nemusí být pro něj žádná katastrofa. Má totiž svůj vlastní mobilní operační systém Android, takže má platformu, díky níž může pochytat zákazníky, kteří se z vyhledávače přesunou do prostředí mobilních aplikací. Navíc má portfolio služeb (YouTube, Google+), které by měly i v budoucnu zajistit oblíbenost firmy a přísun tržeb.

Twitter

Stále populárnější sociální síť by měla těžit z toho, že nabízí obsah od svých uživatelů, který se běžně neobjevuje ve výsledcích vyhledávání.

Facebook

Velká neznámá. Vyhledávání nebylo nikdy v centru jeho pozornosti, teď řeší reklamu v mobilech, skrze kterou mu utíká velká porce tržeb. Ve třetím kvartálu ale investory příjemně překvapil.

Amazon, Yelp, eBay a další

Firmy, které na internetu umějí zabalit komerční nabídku do atraktivního hávu, s vlastním vyhledávacím systémem, to všechno v aplikacích pro mobily a tablety - to by na první pohled mělo fungovat.

Jak vydělat na tom, co je zadarmo?

Jak vydělat na tom, co je zadarmo?

Zdroj: Business Insider

Alphabet (Google)AppleInternetMeta Platforms (Facebook)Světové akcieX (dříve Twitter)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy