CME: Výsledková sezóna začíná v Praze mediálním předkrmem

Mediální společnost CME zveřejní své výsledky za třetí kvartál ve středu 26. října před trhem. Třetí čtvrtletí patří k sezónně málo významným (méně než 20% ročních tržeb), proto budou důležitější informací spíše komentáře k celoročním výhledům. Ty však do jisté míry učinil Adrian Sarbu již minulý týden, proto zřejmě ani zde nelze čekat zásadní překvapení.
Celkově na jednotlivých trzích očekáváme převážně růst tržeb vyjádřených v dolarech v řádu přibližně 10-20 %, většina tohoto růstu však jde na vrub měnovému vývoji, růsty tržeb v jednotlivých národních měnách odhadujeme jednociferné. Meziročně došlo ke znatelnému oslabení regionálních měn v CEE (včetně eura) vzhledem k dolaru, tento jev je pro hospodaření CME příznivý.
Tržby za 3Q 2011 odhadujeme 164,3 mil. USD (+22,3 % y/y), OIBDA za totéž období odhadujeme na 8,96 mil. USD (3Q2010 OIBDA ztráta 4,49 mil. USD). Tyto odhady znamenají OIBDA marži přibližně 5,5 %.
Pozici nejvýznamnějšího trhu si udrží ČR a skupina stanic kolem TV Nova (odhadujeme 60,3 mil. USD), podobně jako ve 2Q však očekáváme postupný nárůst významnosti ostatních menších trhů.
Aktuální kurz akcií CETV sledujte zde
Druhou příčku by si mělo udržet Rumunsko (34,9 mil. USD), u dalších zemí odhadujeme tržby v rozmezí 10-20 mil. USD.
Na českém trhu sledovanost kanálů CME mírně oslabuje, na ostatních trzích však vidíme převážně růsty podílu na sledovanosti. ČR drží přední příčku také v OIBDA (odhad 20,8 mil. USD), následuje Rumunsko (6,2 mil. USD), u ostatních trhů předpokládáme OIBDA ztráty ovšem pouze mírné (nejhorší vývoj předpokládáme v Bulharsku, ztrátu 2,9 mil. USD).
U divize MediaPro odhadujeme tržby 43,0 mil. USD, z toho 33,0 mil. USD mezisegmentových eliminací. Se započtením ostatních nákladových položek (např. úrokové náklady 37,0 mil. USD) odhadujeme čistou ztrátu CME za 3Q ve výši 40,3 mil. USD.
Jak jsme již uvedli, nejdůležitější informací nebudou výsledky hospodaření za 3Q, ale zejména výhledy na celý rok, ze kterých bude patrný očekávaný vývoj ve 4Q, který je vzhledem k vánoční reklamní sezóně pro mediální firmy nejdůležitější.
Minulý týden se CEO společnosti Adrian Sarbu vyjádřil, že je "spokojen s aktuálními tržními odhady ve výši 850 mil. USD tržeb a 166 mil. USD OIBDA". Náš aktuální odhad počítá s mírně vyššími hodnotami, tržby cca 870 mil. USD a OIBDA 173 mil. USD.
Česká výsledková sezóna: Kdo a kdy oznamuje
Aktuality

