CME: Podpoří hospodářské výsledky letošní lepší sentiment na akciích CETV?

Čtvrtý kvartál bývá vždy pro mediální společnosti sezónně jednoznačně nejsilnější, tržby dosahují až třetiny celkových ročních tržeb. Po lepších výsledcích za 3Q2011 společnost potvrdila předchozí výhledy hospodaření, což jsme vnímali jako zklamání. Případné lepší než odhadované výsledky (pro které je podle našeho názoru prostor) by mohly být pro akcie, které jsou stále pod tlakem, zdrojem zajímavého oživení, i když to do jisté míry v posledních týdnech již nastává. Za poslední kvartály se situace na reklamním trhu mírně zlepšovala, tržní vývoj však byl stále blízký stagnaci.
Pozici největšího trhu si stále udržuje ten český, kde odhadujeme tržby na 98,8 milionu USD (+7,5 % y/y) a OIBDA 53,5 milionu USD. V Rumunsku odhadujeme tržby na 49,7 milionu USD (+3,0 % y/y) a OIBDA 7,5 milionu USD.
Následuje Slovensko (tržby 34,5 milionu USD, +9,3 % y/y, OIBDA 7,2 milionu USD.), Bulharsko (tržby 31,7 milionu USD, +8,2 % y/y, OIBDA 11,7 milionu USD), Slovinsko (tržby 25,8 milionu USD, +9,5 % y/y, OIBDA 10,3 milionu USD) a Chorvatsko (tržby 20,3 milionu USD, +21,7 % y/y, OIBDA 3,0 milionu USD).
Celkově odhadujeme za 4Q2011 tržby z vysílání na 260,7 milionu USD (+8,1 % y/y), se započtením produkční MediaPro po eliminacích a nových médií odhadujeme celkové kvartální tržby na 281,8 milionu USD (+9,5 % y/y). OIBDA za vysílací činnost odhadujeme 92,5 milionu USD, celkovou hodnotu OIBDA (včetně nových médií, MediaPro, korporátních nákladů) 78,9 milionu USD (+21,7 % y/y).
**Celkový provozní zisk EBIT podle našich odhadů dosáhne 54,8 milionu USD. Se zvýšením OIBDA očekáváme také zlepšení OIBDA marže, za 4Q2011 na 28,2 % (+2,7 procentního bodu y/y), za celý rok pak na 18,9 % (+4,3 procentního bodu y/y).
Úrokové náklady celkem odhadujeme na 35 milionů USD, kurzové zisky odhadujeme na 20 milionů.
Čistý zisk za uplynulý kvartál odhadujeme na 39,9 milionu USD.
Nepředpokládáme, že by se firma při zveřejnění výsledků nějak konkrétněji vyjádřila k výhledům na letošní rok. Již dříve uváděla pouze obecné cíle v oblasti cashflow, kontroly nákladů nebo udržení tržního podílu.
Hodně napoví případný komentář společnosti k celkovému vývoji reklamního trhu za uplynulý kvartál, zejména jeho odhadovaný vývoj pro letošní rok. Společnost při výsledcích za 3Q2011 potvrdila roční odhad tržeb 850 milionů USD a OIBDA 166 milionů, naše odhady tržeb jsou vyšší, u OIBDA naopak mírně nižší.
Zdroj: CYRRUS