Osm elitních akcií s velkým růstovým potenciálem

Úspěšným společnostem se na akciovém trhu daří, analytici je milují a investoři nakupují jejich akcie s velkými očekáváními. To vše navzdory tomu, že ceny akcií tržních hvězd mnohdy nejsou zrovna nízké. Které úspěšné akcie mohou být pro investory nadále dlouhodobě zajímavé?
Ekonomika USA zatím roste, zisky firem jsou nadále solidní, analytici zvyšují doporučení a investoři jsou ochotni nakupovat. To vše podporuje růst cen akcií úspěšných firem, které i přes vysoká ocenění mají stále co nabídnout. Které "provařené" akcie mají stále potenciál dlouhodobě zajímavě zpevňovat?
Amazon
Firma, které věří takřka všichni. Společnost v posledních letech dokáže (i díky ničení konkurence) růst neuvěřitelným tempem, které ještě může pokračovat. Přestože příjmy z e-commerce klesají, firma se úspěšně etabluje v jiných oblastech, jako jsou cloud, digitální reklama, logistika, maloobchod nebo třeba zdravotnictví. Většina těchto oblastí nabízí vyšší marže než e-commerce, a jelikož je firma v rámci těchto segmentů na začátku svého rozvoje, růst tržeb a zisků by neměl být ohrožen.
zdroj: Google Finance
Shopify
Firma nepatří mezi velikány (tržní kapitalizace jen lehce nad 20 miliard dolarů) a je poměrně mladá (založena v roce 2004). Poskytuje e-commerce řešení pro maloobchodní firmy v době, kdy je růst na tomto trhu stále více poháněn menšími hráči, ne Amazonem. V minulosti byly schopné vybudovat retailový byznys na internetu pouze velké firmy, ale dnes, i díky Shopify, má tuto možnost prakticky každý. Firma má potenciál se stát velkou díky tomu, že je na správném místě ve správnou dobu, bez internetového obchodu se v současnosti neobejde většina maloobchodníků.
zdroj: Google Finance
Adobe
Adobe je pro mnohé investory symbolem konzistentnosti. Od doby, kdy společnost v roce 2012 přešla na model SaaS (software as a service, tedy software jako služba), její akcie až do prosince 2018 nezažily výraznější propad a z 30 dolarů vystoupaly až k 275. Důvodem je skutečnost, že firma poskytuje profesionální kreativní nástroje, které lze využít v mnoha oblastech a průmyslových odvětvích. Navíc prakticky nemá konkurenci a její koncoví zákazníci těží z růstu trhu s vizuálním obsahem. K dalšímu růstu mohou pomoci nová cloudová řešení, takže není divu, že marže jsou vysoké, forwardové P/E je na rozumné úrovni a rozvaha firmy je v pořádku.
zdroj: Google Finance
Vzhledem k poměrně špatnému obrazu firmy možná lehce překvapivý výběr, ale je pravda, že Facebook má stále velký vliv na internetový byznys a populaci. Přestože měla firma v roce 2018 velké problémy související s ochranou soukromí uživatelů, jejich počet stále roste. To se projevuje i na růstu objemu reklamy, díky kterému vyznívají dobře i hospodářské výsledky firmy (navzdory růstu nákladů). Firma ukazuje, že dokáže ustát i velké krize, na čemž lze stavět.
zdroj: Google Finance
Netflix
Třetí velká firma ze seznamu, která na akciovém trhu působí takřka nezastavitelně. Netflix v poslední době sbírá jeden úspěch za druhým a od roku 2016, kdy začal nabízet vlastní obsah, stále více využívá růstového potenciálu svého byznysu. To mu dovoluje zvyšovat ceny bez znatelného úbytku diváků a posilování konkurence. Tento příběh může pokračovat, protože Netflix je lídrem trhu a má největší uživatelskou základnu, na níž může stavět při vyjednávání (cen) reklamy. Konkurence, zdá se, nemá momentálně zbraně na to, aby Netflix porazila, takže akcie společnosti mají potenciál dále sílit.
zdroj: Google Finance
Roku
Černý kůň na seznamu, který se postupně usazuje mezi vítězi. Po úspěšném vstupu na burzu společnost čelila v loňském druhém pololetí výprodejům založeným na spekulacích ohledně rostoucí konkurence a pochybnostech ohledně růstu. Poslední čtvrtletí dokázalo opak, poptávka po reklamě roste, stejně tak počet streamovacích služeb, které pomáhají Roku k růstu, a firma se tak stává "kabelovkou streamingového světa". Rostoucí poptávka po těchto službách by měla společnosti zajistit další růst.
zdroj: Google Finance
Trade Desk
Nejmladší společnost na seznamu (vznikla v roce 2009) vstoupila na burzu o rok dříve než Roku, ale její akcie jsou momentálně nejúspěšnější z uvedené osmičky - za dva a půl roku vzrostla cena z 28 na 214 dolarů. Jde o on-line poptávkově orientovanou platformu nabízející nástroje pro nákup digitálních médií. Automatizace v reklamním byznysu vede k vyšší rychlosti, menším nákladům a větší orientaci na data a přesné zacílení v reálném čase. Objem globálního reklamního trhu se blíží bilionu dolarů, přechod na automatizovanou reklamu představuje stejně velkou příležitost pro firmy, jako je Trade Desk.
zdroj: Google Finance
Square
Společnost zabývající se zpracováváním bezhotovostních plateb byla loni díky růstu tohoto segmentu a inovacím (schválení patentu na novou platební síť, která umožňuje používání všech měn včetně kryptoměn) celkem žhavým titulem. Na konci roku hrozba zpomalování ekonomiky a růst konkurence vedly k oslabení zájmu investorů. Obnova ekonomického růstu, pokračování v inovacích a růst celého trhu ale letos vrátily firmu na výsluní. Pokud se společnosti podaří udržet si vedoucí postavení na trhu a pokračovat v zavádění novinek, může být na trhu s bezhotovostními platbami konkurentem bank.
zdroj: Google Finance
Zdroj: InvestorPlace.com
Aktuality
