Akcie podle Jima Cramera: Šest titulů, se kterými se nemusíte bát ani ekonomického zpomalení

Americká ekonomika má podle všeho to nejlepší za sebou. Ani zpomalování růstu či příchod recese by ale investoři neměli vnímat jako signál k odchodu z trhu. Stačí jen mít v portfoliu ty správné akcie. Šest takových vybral v polovině července excentrický moderátor a investor Jim Cramer.
Estée Lauder Companies
Výkonným ředitelem a předsedou představenstva firmy je Fabrizio Freda, jeden z nejlepších manažerů vůbec. Společnost je vlastníkem populárních značek parfémů nebo make-upů, které s sebou v éře selfie neustále nosí téměř každý. Cramerovi se líbí také systém "obráceného mentoringu", kdy mladí ve firmě pomáhají starším kolegům s orientací v aktuálních trendech. Je to také jedna z mála firem, kterým se v Číně skvěle daří i v době obchodní války.
Starbucks
Cena akcií kavárenského řetězce Starbucks od jara 2017, kdy do vedení podniku nastoupil Kevin Johnson, stoupla ze zhruba 50 na 90 dolarů. Společnost pod Johnsonem za 7,15 miliardy USD prodala firmě Nestlé práva na prodej kávy Starbucks a získané prostředky se rozhodla vrátit investorům prostřednictvím zpětného odkupu podhodnocených akcií. Johnson se zaměřuje i na loajalitu zákazníků a čínský trh s obrovským potenciálem.
Chipotle Mexican Grill
Do příchodu Briana Niccola do čela společnosti v únoru 2018 firma trpěla výraznými výkyvy výkonnosti. Profesionální vedení podniku svědčí, lidé mexickou kuchyni milují a konečně zapomněli na kontaminaci potravin bakterií Escherichia coli. Niccol své manažerské schopnosti koneckonců předvedl již ve vedení společnosti Yum! Brands.
Nike
Poslední hospodářské výsledky firmy Nike byly pro analytiky obrovským zklamáním. Investoři jsou ale přesvědčení, že další čtvrtletí budou lepší. A když se trh na něčem shoduje, není to většinou jen tak. Slibně vypadají aktivity firmy v Číně, ale i v Evropě a samozřejmě také na domácí půdě.
Procter & Gamble
Těžko byste hledali domácnost, ve které by nebyly výrobky této firmy, která je často neprávem přehlížená. Společnost pod vedením Davida Taylora vykazuje skvělá hospodářská čísla. Nižší náklady, zlepšující se výsledky v Číně - co více chcete slyšet?
McDonald's
Šéf firmy Steve Easterbrook je jednoduše génius. Ví, jak přistupovat k franšízám, prostřednictvím kterých je provozováno 90 % restaurací McDonald's ve Spojených státech a přes 80 % v celém světě. Navíc si uvědomuje význam technologií, které přirozeně implementuje do byznysu. A také je potřeba zmínit úspěšnou kontrolu nákladů.
Zdroj: thestreet.com