US MARKETOtevírá za: 9 h 41 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

SMI: Výdaje na reklamu na Twitteru v prosinci klesly o více než 70 %

Výdaje na reklamu na sociální síti Twitter se v prosinci meziročně propadly o 71 %, protože řada významných podniků omezila inzerci na této platformě po jejím převzetí miliardářem Elonem Muskem. Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů výzkumné společnosti Standard Media Index (SMI). Pokles tak zrychlil ve srovnání s listopadem, kdy se podle SMI výdaje snížily o 55 %.

Twitter se nyní odliv inzerentů snaží zvrátit. Za tímto účelem přišel s řadou nových opatření, rozhodl se například zrušit zákaz politické reklamy a poskytnout inzerentům větší kontrolu nad tím, kde se jejich reklama objeví.

Musk koupil Twitter koncem října za 44 miliard dolarů. Od té doby přestala na Twitteru inzerovat mimo jiné největší americká automobilka General Motors, výrobce léků Pfizer či německý automobilový koncern Volkswagen. Firmy se obávají, že by se na Twitteru mohlo objevovat více závadných příspěvků, protože Musk přehodnocuje přístup platformy k regulaci obsahu.

Příjmy z reklamy se na celkových tržbách společnosti Twitter podílejí zhruba 90 %. Výzkumná firma Pathmatics odhaduje, že téměř polovina z 30 největších inzerentů na Twitteru reklamu na této síti zcela zastavila.

Podle serveru The Information zaměřeného na technologický sektor se tržby společnosti Twitter v čtvrtém čtvrtletí kvůli propadu příjmů z reklamy meziročně snížily o zhruba 35 % na 1,025 miliardy dolarů. Server se v tomto ohledu odvolává na informace, které minulý týden na schůzce s dalšími zaměstnanci sdělil jeden z předních vedoucích pracovníků podniku.

Zdroj: ČTK

Reklama a marketingSociální sítěX (dříve Twitter)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika