US MARKETOtevírá za: 13 h 37 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Chatovacímu robotu ChatGPT klesla poprvé od spuštění měsíční návštěvnost

Chatovací robot ChatGPT, který švýcarská banka USB v únoru označila za nejrychleji rostoucí spotřebitelskou aplikací v historii, zaznamenal v červnu poprvé pokles měsíční návštěvnosti svých webových stránek i počtu unikátních návštěvníků. Informovala o tom analytická společnost Similarweb. Systém využívající umělou inteligenci vyvinula firma OpenAI, která jej veřejnosti zpřístupnila loni v listopadu. Společnost zatím pokles nekomentovala.

Celosvětová návštěvnost webových stránek ChatGPT pro stolní počítače a mobilní zařízení se v červnu proti květnu snížila o 9,7 %. Počet unikátních návštěvníků meziměsíčně klesl o 5,7 %. Zkrátila se také doba, kterou návštěvníci na webu strávili, a to o 8,5 %, vyplývá z údajů Similarweb.

Uvedení ChatGPT odstartovalo masové užívání generativní umělé inteligence (AI) v každodenních úkonech, od generování textu nebo počítačového kódu po marketing a další oblasti. V lednu, tedy dva měsíce po svém spuštění, dosáhla aplikace 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

V posledních měsících byly spuštěny další konkurenti ChatGPT, například chatbot Bard od společnosti Google. Vyhledávač Bing od společnosti Microsoft poskytuje chatbota s technologií OpenAI uživatelům zdarma, ale zatím jen v některých zemích.

Zpomalení růstu by mohlo pomoci dostat pod kontrolu náklady na provoz služby ChatGPT, která k zodpovězení dotazů vyžaduje intenzivní výpočetní výkon, uvedla agentura Reuters. Výkonný ředitel společnosti OpenAI Sam Altman označil náklady na provoz těchto služeb za závratné.

Služba ChatGPT je zdarma, ale nabízí také prémiové předplatné. Uživatelé za 20 dolarů měsíčně dostanou přístup k pokročilejšímu modelu GPT-4. Podle posledních odhadů společnosti YipitData má předplatné přibližně 1,5 milionu lidí.

Společnost OpenAI plánuje na letošní rok tržby 200 milionů dolarů. Kromě chatbotu ChatGPT vydělává i prodejem přístupu do rozhraní API ke svým modelům AI pro vývojáře a podniky přímo a prostřednictvím partnerství s Microsoftem, který do startupu investoval přes deset miliard dolarů.

Zdroj: ČTK

TechnologieUmělá inteligence (AI)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika