US MARKETZavírá za: 3 h 51 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Prodej aut značky Dacia v prvním pololetí vzrostl o 24 %

Prodej aut značky Dacia v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl o 24,2 % na 345 432 vozů. Vyplývá to z úterního sdělení společnosti, která je nízkonákladovou značkou francouzské skupiny Renault.

Růst v pololetí zaznamenaly všechny čtyři hlavní modely, kterými jsou Spring, Sandero, Duster a Jogger. Prodej hybridního modelu Jogger vzrostl o 130 %. Prodej modelu Spring vyráběného v Číně, který je jedním z nejdostupnějších modelů elektromobilů na francouzském trhu, se zvýšil o 38 %. Prodej modelu Sandero pak vzrostl o 24 %.

V Evropě se prodej osobních aut značky Dacia zvýšil o 29,5 %. Podíl značky na trhu se pak zvýšil o 0,4 procentního bodu na 4,5 %. Na největším trhu automobilky, kterým je Francie, prodej vozů Dacia za pololetí vzrostl o 25 %. Na rumunském trhu se zvýšil o 51 %.

Kvůli růstu úrokových sazeb a nepříznivým směnným kurzům je poptávka po automobilech v mnoha zemích slabší. Značka Dacia ale může být zajímavou alternativou pro zákazníky, kteří jsou citlivější na cenu, uvedl ředitel marketingu, prodeje a provozu značky Dacia Xavier Martinet. Dodal ale, že ačkoli se trend zlepšuje, problémy s dodávkami nadále brzdí výrobu.

Agentura Reuters s odvoláním na jednoho z vedoucích pracovníků uvedla, že problémy v dodavatelském řetězci v prvním pololetí snížily výrobu městského vozu Dacia Sandero v Maroku o 20 000.

Zdroj: ČTK

Auta
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika