Prodej aut značky Dacia v prvním pololetí vzrostl o 24 %

Prodej aut značky Dacia v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl o 24,2 % na 345 432 vozů. Vyplývá to z úterního sdělení společnosti, která je nízkonákladovou značkou francouzské skupiny Renault.
Růst v pololetí zaznamenaly všechny čtyři hlavní modely, kterými jsou Spring, Sandero, Duster a Jogger. Prodej hybridního modelu Jogger vzrostl o 130 %. Prodej modelu Spring vyráběného v Číně, který je jedním z nejdostupnějších modelů elektromobilů na francouzském trhu, se zvýšil o 38 %. Prodej modelu Sandero pak vzrostl o 24 %.
V Evropě se prodej osobních aut značky Dacia zvýšil o 29,5 %. Podíl značky na trhu se pak zvýšil o 0,4 procentního bodu na 4,5 %. Na největším trhu automobilky, kterým je Francie, prodej vozů Dacia za pololetí vzrostl o 25 %. Na rumunském trhu se zvýšil o 51 %.
Kvůli růstu úrokových sazeb a nepříznivým směnným kurzům je poptávka po automobilech v mnoha zemích slabší. Značka Dacia ale může být zajímavou alternativou pro zákazníky, kteří jsou citlivější na cenu, uvedl ředitel marketingu, prodeje a provozu značky Dacia Xavier Martinet. Dodal ale, že ačkoli se trend zlepšuje, problémy s dodávkami nadále brzdí výrobu.
Agentura Reuters s odvoláním na jednoho z vedoucích pracovníků uvedla, že problémy v dodavatelském řetězci v prvním pololetí snížily výrobu městského vozu Dacia Sandero v Maroku o 20 000.
Zdroj: ČTK