Metě v třetím čtvrtletí vzrostly tržby o 23 % na 34,15 miliardy USD, výsledek překonal odhady
Americká internetová společnost Meta Platforms zvýšila v třetím čtvrtletí tržby o 23 % na 34,15 miliardy dolarů a překonala odhady analytiků. Mateřská firma sociální sítě Facebook a Instagram přilákala inzerenty, kteří chtějí využít rostoucí ochoty spotřebitelů utrácet. Společnost také snížila výhled celkových výdajů na rok 2023 na 87 až 89 miliard dolarů z dříve předpokládaného rozpětí 88 až 91 miliard dolarů. Firma to uvedla ve sdělení zveřejněném po konci středečního obchodování ve Spojených státech, její akcie v reakci přidaly 5,5 %.
Meta podle agentury Bloomberg dokazuje, že je schopná zároveň zlepšit hlavní reklamní činnost a přitom investovat do umělé inteligence a virtuální reality. Firma se zotavuje z potíží ve svém reklamním byznysu, které začaly v loňském roce. Propustila tisíce zaměstnanců, omezila celou řadu projektů a zároveň se více zaměřila na zdokonalování reklamy a algoritmů s umělou inteligencí. O metaverzu, světě virtuální reality, podle kterého generální ředitel Mark Zuckerberg společnost přejmenoval, mluví méně často, zejména před skeptickou investorskou komunitou.
Analytik z Portu Marek Malina připomíná, že firma k těmto krokům byla donucena. "V důsledku obrovských výdajů na vývoj metaverza a virtuální reality, které se pohybovaly v miliardách dolarů, jí totiž prudce klesala ziskovost. Do nemilosti investorů se dostala také kvůli rostoucí konkurenci, zejména ze strany čínského TikToku. Minulý rok tak akcie Mety odepsaly až dvě třetiny," napsal.
Zisk Mety vzrostl za tři měsíce do konce září o 164 % na 11,58 miliard dolarů, činil 4,39 dolaru na akcii. I tento výsledek překonal očekávání analytiků, kteří očekávali zisk 3,62 dolaru na akcii.
"Tržby i čistý zisky Mety za třetí čtvrtletí letošního roku byly lepší, než se očekávalo. Velké zklamání však nastalo v divizi Reality Labs, kde tržby dosáhly pouze 210 milionů dolarů, což je asi o třetinu méně, než trh odhadoval," napsal analytik z XTB Tomáš Cverna.
Firma zaznamenala sedmiprocentní nárůst denně aktivních lidí (DAP), což je metrika, kterou používá ke sledování jedinečných uživatelů, kteří za den použili některou z jejích aplikací, jako jsou Facebook, Instagram, Messenger nebo WhatsApp. V předchozím čtvrtletí vzrostl počet DAP také o sedm procent. Denní počet aktivních uživatelů samotného Facebooku se pak zvýšil o pět procent, zatímco počet zobrazení reklamy v aplikacích Mety vzrostl o 31 %.
Zdroj: ČTK