US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Čínský Dongfeng zvažuje v Itálii stavbu závodu s kapacitou až 100 000 aut ročně

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka zvažuje v Itálii výstavbu závodu s kapacitou až 100 000 aut ročně. V rozhovoru s agenturou Bloomberg to v úterý řekl Čchien Sie, který má v autovýrobci na starost aktivitu v Evropě. Italská vláda se do země snaží přilákat další automobilku. Řím vede spor se skupinou Stellantis, která chce snížit počet pracovních míst a některé pozice přesunout na méně nákladná místa.

Redakce IW
Redakce IW
16. 4. 2024 | 17:50
Auta

"Itálie je jedním z největších evropských automobilových trhů a pro čínskou automobilku by místní výroba znamenala možnost zásobovat všechny ostatní země v regionu," řekl Čchien.

Jednání s Římem potvrdil, vláda podle něj v následujících týdnech předloží společnosti Dongfeng návrhy, kde by závod mohl stát. Šéf Stellantisu Carlos Tavares na začátku měsíce varoval před nutností přijmout "nepopulární rozhodnutí", pokud by čínská firma v Itálii vyrábět auta začala.

Dongfeng a Stellantis mají v čínském městě Wu-chan společný podnik, kde se vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Čínská automobilka dále v zemi mimo své vozy, například značky Venucia nebo Fengdu, vyrábí auta ve spolupráci s japonskými firmami Honda a Nissan.

Na domácím trhu se Dongfeng dostal pod tlak, protože zájem o vozy se spalovacím motorem klesá. Od vrcholu v roce 2017, kdy automobilka dodala 2,83 milionu aut, její dodávky klesají. Loni firma dodala 1,72 milionu vozů.

"V Itálii můžete využít veškerého silného dědictví, které tato země v automobilovém průmyslu má," konstatoval Čchien. Dongfeng sice podle něj silně věří v budoucnost elektromobility, prozatím se ale v případě Itálie bude muset zaměřit na hybridní vozy.

Itálie zaostává za ostatními evropskými zeměmi v zavádění elektrických vozidel. Podle poradenské společnosti AlixPartners tvořily v loňském roce vozy poháněné bateriemi asi čtyři procenta prodejů, což je výrazně méně než evropský průměr, který činí téměř 15 %.

Zdroj: ČTK

AutaČínaItálie
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh