Kabelky Birkin táhnou, čtvrtletní tržby Hermès vzrostly nad očekávání
Francouzský luxusní módní dům Hermès, známý ikonickou kabelkou Birkin, zaznamenal v loňském čtvrtém čtvrtletí lepší než očekávaný růst tržeb, a to i přes výzvy, kterým čelí segment luxusního zboží.
Společnost v pátek oznámila, že její příjmy v posledních třech měsících roku vzrostly o 17,6 % na 3,96 miliardy eur, což překonalo očekávání analytiků společnosti LSEG, kteří předpovídali tržby ve výši 3,69 miliardy eur. Za celý rok 2023 vzrostly tržby Hermès o 14,7 % na 15,2 miliardy eur, přičemž analytici očekávali 14,94 miliardy eur.
Podle výkonného předsedy Axela Dumase tyto výsledky dokazují sílu obchodního modelu značky a flexibilitu jejích týmů, a to i v nejistém ekonomickém a geopolitickém prostředí. Zatímco jiné luxusní značky bojují s vyššími náklady a nedostatkem inovací, Hermès si dokázal udržet exkluzivitu a prestiž.
Zdroj: CNBC