Barclays doporučuje, jak investovat během recese. Propad ekonomiky ale nečeká

Analytik z Barclays Jonathan Glionna vysvětluje klientům, jak investovat v době recese. Sám ale možnost poklesu výkonu americké ekonomiky nevidí jako pravděpodobnou, takže tento způsob investování nedoporučuje.
O možnosti recese se mezi investory a ekonomy spekuluje již řadu týdnů, a to jak kvůli zpomalujícímu růstu ekonomiky, tak zhoršování úvěrových podmínek a výkyvům na trzích. Jonathan Glionna z Barclays sice recesi v nejbližší době neočekává, ale svým klientům pro jistotu radí, jak by měli investovat v případě, že na recesi dojde.
"Sektory spotřebního zboží, zdravotní péče nebo telekomunikací jsou podle našich historických analýz těmi, do nichž je dobré se uchýlit v době, kdy ekonomika míří do recese. Mezi odvětvími, která si vedou nejlépe, jsou potraviny, nápoje a tabák, výrobky pro osobní spotřebu a domácnost a také zařízení a služby v oblasti zdravotní péče. Naše analýzy rovněž naznačují, že v době, kdy ekonomika vstupuje do recese, se nadprůměrně daří titulům s nízkou volatilitou a společnostem s vysokými čistými ziskovými maržemi," píše Glionna.
Při každé recesi od roku 1973 vydělalo podle Barclays spotřební zboží jako akciový sektor půl roku před koncem recese 7 %, v následujícím roce pak 11 %. U sektoru zdravotní péče to bylo 10 % a telekomunikace vydělaly 6 % za čtvrt roku. V recesích po roce 1990 se ze sektorů dařilo zejména zboží dlouhodobé spotřeby a oblečení, automobilovému průmyslu, dopravě a bankám.
Co se týče jednotlivých titulů s nízkou volatilitou a vysokými ziskovými maržemi, podle Glionny jsou aktuálně zajímavé Colgate-Palmolive, Johnson & Johnson, Coca-Cola, Campbell Soup a Pfizer.
Přesto expert tvrdí, že podobné zaměření v současnosti není aktuální. "Nedoporučujeme se řídit scénářem počítajícím s recesí, protože neočekáváme, že by v nejbližší době mohla nastat ekonomická kontrakce. Kromě toho se ocenění defenzivních sektorů, jako jsou zdravotnictví, dlouhodobá spotřeba nebo telekomunikace, ve vztahu k cyklickým sektorům, jako jsou energetika, materiály nebo průmysl, zvýšilo. A to se většinou děje ke konci ekonomického cyklu," uzavírá Glionna.
Zdroj: Barclays