GM odškodní zákazníky v USA kvůli nadhodnoceným údajům o spotřebě

Největší americká automobilka General Motors odškodní zhruba 146 000 zákazníků v USA a Kanadě, kteří si koupili nebo pronajali nové sportovně užitkové vozy s nadhodnocenými údaji o spotřebě na okenní samolepce. Zákazníci dostanou debetní kartu s částkou od několika set po 1 500 dolarů, nebo prodlouženou záruční dobu, uvedla podle agentury Reuters firma v pátečním sdělení.
Automobilka minulý týden oznámila, že u některých nejnovějších sportovně užitkových vozů byla uveden nadhodnocený údaj o dojezdu vozidla na galon paliva. Za nesrovnalost podle ní mohly nesprávné výpočty, do kterých nebyla zahrnuta data z testů nových přístrojů týkajících se emisí. Nadhodnocení prý vzniklo neúmyslně.
Firma kvůli nesprávnému údaji přerušila prodej zhruba 60 000 nových amerických SUV. Obnovila jej až tehdy, když k prodejcům dorazily nálepky se správnými údaji.
GM v pátek uvedla, že kompenzace pro zhruba 135 000 amerických a 11 000 kanadských zákazníků nebudou mít výrazný dopad na firemní hospodářské výsledky. Podle zdroje agentury Reuters automobilku program odškodnění vyjde na zhruba 100 milionů dolarů.
Americká agentura pro ochranu životního prostředí GM požádala, aby jí údaje z testování poskytla.
Zdroj: ČTK