Chcete tu práci? Zakončete pohovor takhle!

Dříve či později, možná hned po skončení školy, někdy ještě dříve, budete muset jít na pracovní pohovor. Tato interview končí často podobně, a to tak, že se HR manažer zeptá, zda má zájemce o práci nějakou otázku na závěr. A právě ta může změnit pohled lidí z firmy na uchazeče i jeho názor na danou společnost.
Zmiňovaná otázka na závěr nemá za cíl prodlužovat pohovor, nikdo po vás nechce další rozvádění vlastních dovedností, znalostí o společnosti a podobně. Spíše jde o slušný způsob, jak dát zájemci o práci najevo, že je pohovor u konce. Když tedy chcete přidat ke svému profilu ještě něco navíc v čase, kdy už není co vymýšlet, můžete se zeptat:
"Vlastně ano, chtěl jsem se zeptat, jaký byl váš zatím nejlepší moment v této firmě."
Na první pohled o nic nejde, ale v konečném důsledku odpověď na tuto otázku odhalí mnohé. Je potřeba tuto otázku používat s rozvahou. Někdy pomůže posunout téměř ztracený pohovor na novou úroveň, jindy naopak úplně zazdít perfektně rozjetý pohovor, protože odpověď HR manažera, případně potenciálního nadřízeného může uchazeče přesvědčit, že firma nestojí za námahu. V každém případě existuje několik možností, jak vám jako zájemci o práci mohou reakce na tuto otázku pomoci.
1. Odpověď vám poskytne poměrně spolehlivý signál toho, čeho si lidé na firmě váží a cení. Odpověď vám dá poměrně přesnou představu o tom, co je pro lidi ve firmě důležité a co si představují pod slovem úspěch. Pokud se jejich představy o úspěchu shodují s těmi vašimi, máte vyhráno. Pokud ne, máte téměř jistotu, že tento zaměstnavatel není nic pro vás.
2. Tato otázka vás vymezí. Když se někoho zeptáte na nejlepší moment jeho kariéry, rozhovor se dostane do určité emocionální roviny. Tento projev důvěry pro vás může být v porovnání s ostatními uchazeči rozhodujícím činitelem, díky kterému uspějete.
3. Neschopnost odpovědět na tuto otázku je pro vás signálem toho, že pro vás tento zaměstnavatel asi nebude to pravé ořechové. Je to problém zejména tehdy, pokud zmíněnou otázku položíte přímo svému potenciálnímu šéfovi. Pokud někdo není schopen mluvit s určitým zanícením o úspěších, pravděpodobně nebude klást na jejich dosahování dostatečný důraz. Pokud manažeři firmy nedokáží ocenit vlastní úspěchy, těžko lze očekávat, že budou schopni ocenit ten váš.
Tak teď už jen zbývá vyrazit na pohovor a vyzkoušet, jak dobře uvedená otázka zafunguje. Hodně štěstí!
Zdroj: medium.com