Dánský lodní a ropný konglomerát Moller-Mærsk se rozdělí

Dánský konglomerát A.P. Moller-Mærsk, který je největší lodní přepravní společností na světě, se rozdělí na dvě části. Jedna se bude věnovat dopravě a logistice, a druhá bude zahrnovat energetické aktivity. Firma doufá, že po rozdělení budou obě části lépe schopné vyrovnat s problémy, kterým čelí, uvedla agentura Reuters.
Firmu již dlouhou dobu trápí hlavně nízké ceny ropy, nízké sazby za přepravu nákladu a pokles objemu přepravy. Společnost působí na trhu 112 let a je největší dánskou firmou. Celkem má 89 000 zaměstnanců a aktivity ve více než 130 zemích.
Divize přepravy a logistiky bude zahrnovat hlavní aktivity firmy v oblasti lodní přepravy, kontejnerů a terminálů. Její součástí budou divize Mærsk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer a Mærsk Container Industry. Energetická divize bude zahrnovat a aktivity v oblasti těžby ropy a tankery. Ropná divize Mærsk Oil má v současnosti podíly v několika polích v Severním moři.
Sydbank odhaduje, že nová dopravní a logistická divize bude mít hodnotu 174 až 229 miliard dánských korun (631 až 830 miliard Kč). Hodnota energetické divize by mohla činit 74 až 153 miliard DKK (268 až 555 miliard Kč).
Firmu kontrolovanou rodinou Mærskových založil v roce 1904 A. P. Moller. Jeho syn Mærsk McKinney Moller ji pak přeměnil v obrovský konglomerát a aktivně se podílel na řízení firmy až do roku 2012, kdy ve věku 98 let zemřel.
Zdroj: ČTK