Ranní analytická poznámka (20. dubna): Facebook si pomýšlí na rozšířenou realitu. Utopí uživatele v reklamě?

Vzpomínáte na hru pro chytré telefony Pokémon GO, která chvilkově pomátla svět i akciové trhy? Mánie kolem této hry byla obrovská a akcie společnosti Nintendo, která za ní stála, vystřelily během chvíle o 120 %. Jenže se ukázalo, že Nintendo vlastně nemá plán, jak tuto mánii zmonetizovat. A tak se následně akcie podniku propadly podobnou rychlostí o téměř 40 %. Konkurence si ale potenciálu všimla. Zejména Facebook, který informoval o svém prvním pokusu o práci s takzvanou rozšířenou realitou.
Nová aplikace umožní "pohrát si" přes telefon s reálným prostředím. Ve hře je i rozšířená realita viděná přes speciální brýle. Za tím účelem koupil Facebook již v roce 2014 společnost Oculus. A proč by mohl být tento technologický výstřelek důležitý pro investory?
Rozšířená realita znamená rozšířený prostor pro generování příjmů. Klasická webová podoba Facebooku má jen omezené množství prostoru pro reklamu. Jinými slovy, současná podoba Facebooku může lidem cpát do chřtánu jen určité množství reklam, než kompletně zkazí uživatelský zážitek.
Facebook již také varoval investory, že letos porostou příjmy z reklamy pomaleji. Kombinace digitálního a reálného prostředí by však sama o sobě měla zvýšit interakci uživatele a nabízí zcela nový prostor pro umisťování reklamy, která je pro Facebook alfou a omegou. Jedním dechem je ale třeba dodat, že aplikace je stále v rané fázi a na reálný přínos v podobě zisků si budou muset investoři počkat.
Aktuality
